En høj tanke kan gi ballade.

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 02.08.2021 19:01
Dagen stod for skud, solen var på vej op og biblioteket var ikke åbent endnu. en ung elver var på vej mod kroen for at få noget morgenmad. hun havde lige råd idag. og hendes familie var ikke stået op. hun gik lidt i sin egen verden.  hvilket var meget normalt for hende. hun havde som altid snuden i et pergament eller en bog.
elveren var Rania. en elev bibliotekar som sagde sine tanker efter en skade. hun mumlede noget uforståeligt imens hun læste og kom til at gå ind i en stor bredskuldret elver. hun faldt på røven og skyndte sig at lede efter sin bog. hun havde en fin grønkjole med sløjfer på og hvide frønser.  hun kom dog til at sige uden at vide det. "så pas dog på dit brød, bogen kunne live skadet" elveren pustede sig op og tog fat i Rania og løftede hende op med en hånd. hun så på manden meget uforstående og havde lige noget at få fat i bogen før han løftede hende.
manden begyndte at råbe og skrige i Ranias hoved. også selv om folk stod lige ved siden af dem. eller gik forbi dem. Rania forstod ikke hvorfor han råbte af hende og hun tog fat i hans hånd og prøvede at få ham til at slippe dog uden held.

de var ikke langt fra kroen som hun var på vej hen til. ikke mange kendte til Ranias sygdom og derfor fik det hele tit i ballade når hun tænkte højt. Ranias rav gule øjne så direkte ind i mandens for at vise hun ike var bange og ikke forsstod hvorfor han skældte hende ud. "slip..... mig!" kom der ud af hende da han endelig holdte mund.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 02.08.2021 19:16
Davian havde været tidligt oppe i håb om at fange et rådyr havde han taget på jagt, dog var det ikke et rådyr i dag blot en ræv og nogle kaniner han havde lagt ud for i nogle fælder. Kaninerne og ræven lå hen over skulderen på ahm mens buen sad på den anden skulder og pilekoggeret sad på ryggen. Han fløjte lidt for sig selv.

Han vidste at kroen var åben allerede efter som hans elev havde åbnet kroen så han kunne jage. Han lagde ikke fingre imellem og han håbede at hun klarede det lige så godt som hun plejede. Straks begyndte han at fløjte som han kom tættere på kroen men stoppede op da en anden elver tog fat i en ung kvinde. “Slip hende Rockvi” kom det fra ham som han kom tættere på dem. Han kendte udemærket godt manden, det var altid ham der lavede ballade på kroen. Og Davian måtte til tider bruge sin evne på ham, han hadet at bruge son evne men det var til tider nødvendigt. Elvermanden satte pigen ned og han kiggede lidt på dem begge to som han stod i nærheden af dem. “Nå noget morgenmad til jer to, jeg giver ikke men kroen venter” kom det fra ham og satte gang i benene for at finde den sidste vej til kroen.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 02.08.2021 19:27
manden mumlede noget om at hun var heldig denne gang. men Rania så på manden der havde fået hende ned. hun smilte og lagde hovedet på skrå. "sjovt det var lige det jeg var på vej til at få... hvor er verden dog pudsig, selv om det er synd for de dyr på hans skuldre." hun børstede kjolen imens hun sagde det med dyrene og kiggede ned på jorden hvor hendes pergamenter lå i en stof pose. hun tog den op over skulderen og begyndte at gå mod kroen. hendes gang var let og elegant.
 Rania havde smukt hvede farvet hår og ravgule øjne. hun havde en sløjfe om maven og ellers en fin grøn kjole. hun gik roligt bag manden og opfangede ikke at hun med det samme igen så ned i bogen. hun stoppede uden for kroen og lagde et mærke i bogen hvor efter hun gik ind. hun så rundt og snussede godt ind.

"hvor jeg elsker denne duft af mad her fra" hun gik over til et tomt bord og satte sig ned og lagde posen ved siden af sig. hendes blik gled rundt og hun hørte skridt komme mod hende. det måtte enten være kro ejeren eller hans lærling. hun så op med de smukke øjne og så det var lærlingen. hun smilte blot. han så da sød og venlig ud.
"jeg vil gerne be om en omgang morgenmad, helst uden dyr i" hun så ned ved sin bog kom kom til at sige. "det er jo mord på åben mark at dræbe." hun vidste ikke om han hørte hende da hun så på titlen på bogen da hun sagde det. en nat i elverlys skove hed bogen og var en roman fra en krystalianer der havde været i elverlys skove en nat og ikke fundet elverlys elver hjem. hun synes det var spændene alt det denne mand havde oplevet selv om han kun havde været en nat i skoven.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 02.08.2021 23:10
“Det var da heldigt, denne vej” kom det fra ham og traskede videre imod kroen. Kroen var hans et og alt og hvis ikke folk opførte sig ordentligt, så skulle han nok sørger for at der blev orden på det, også selvom det var hans evne der så måtte tages i brug. Til tider måtte han da bruge sin anden svineog være en direwolf for at lade sin ønsker blive indfriet. Han vidste ikke helt om han skulle smile eller græde når han så blev normalt når han havde brugt den del af sin evne. “Halvdyr skal vel også spise?” Kommenterede han til dyrene på hans skulder og åbnede krodøren for at træde ind af den.

Skønt der allerede duftede af mad bevægede han sig ud bagved og lagde dyrene på bordet ude i køkkenet. Han lagde hovedstrøg skrå og kiggede på lærlingen der trådte ind i køkkenet. “Kan du ikke ordne dyrene ude bagved så tager jeg kroen?” Han smilte lidt til lærlingen som nikkede og fortalte at kvinden fra før der var trådte ind skulle have morgen,ad, men det vidste han allerede.
 Så straks gik han i gang med at lave nogle æg og grønt, samt lidt suppe. Han knækkede et brød over og lagde på en tallerken og trådte ud fra køkkenet og hen til elveren fra før. “Morgenmad værsgo. Noget at drikke til?” Spurgte han og smilte til hende.

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 05.08.2021 21:04
hun så meget forvirret ud da han kommenterede på det med dyrene. hun havde da ikke sagt noget om dyrene... havde hun? hun trak på skuldrene og begyndte at gå ind i kroen og bestilte. da han kom med maden smilte hun til ham og nikkede. "bare lidt vand. ellers vis De har lidt mælk" hun vidste ikke om hun kunne få mælk fra en elverkro og derfor sagde hun vand først. hun smilte venligt og snussede ind og hendes øjne strålede af glæde over duften.
hun så ned på maden og slikkede sig sulten om munden. "det dufter virkelig dejligt, og ser meget bedre ud" sagde hun og så tog hun en gaffel og sagde uden at vide det. "gid man var rig så spiste man her hver dag."  men hun var ikke rig. faktisk var hun ikke mere almindelig ind man kunne være. hun var lige så almindelig som mælkebøtter på en græsmark.

hun tog en lille fin bid af æggene og tyggede med et nydelses ansigt. hendes øjne gled op på lokalet og så på de mange elvere der var der. de mange forskellige personer.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 06.08.2021 01:52
Han smilte til hende som hun bestilte vand eller mælk “jeg ser hvad jeg kan gøre” han bevægede sig ud 8mod køkkenet og roede lidt i skabene og den kolde stue hvor han opbevarede kød og de produkter der skulle være kolde, 9g ganske rigtigt han havde noget mælk tilbage, så skulle han da snart ud og kæbe noget nyt til de nybagte brød han lavede hver dag. 

Han kom ud med mælken til hende i et stort krus. “Du ser ud til du kunne bruge det” kom det fra ahm og smilte fortsat til hende som han satte kruset ned. “Smager det, eller skal lærlingen have skæld ud for ikke at have bagt brødet ordentligt?” Det var mest ment som en joke, men han kunne aldrig vide hvordan brødet blev bagt når han ikke selv gjorde det. Han havde en helt særlig kåde afgøre tingene på når det kom til stykket. 
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 06.08.2021 17:38
Rania smilte venligt og tog imod mælken. "jo tak. det smager dejligt" sagde hun og slugte en slurk mælk. hun var dog ikke helt sikker på brødet da hun ikke havde smagt det endnu. men resten var lækkert og smagte godt.
Rania så på ham med et smil og tog sin hånd til pungen."hvornår betaler man, efter man har spist eller nu?" spurgte hun og  var faktisk klar til at betale. hun tog hånden op igen og begyndte at tage kniven og gaflen op og skar i æggende. hun tog en bid af det og nød hver en bid.
Rania ville gerne ha selvskab men hun vidste mange prøvede at undgå hende selv om hun ikke vidste hvorfor. nok fordi hun ikke kendte sin sygdom.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 06.08.2021 22:05
Han kiggede på hende og smilte sit gavtyve smil som ahm så tit gjorde. “Fremragende” kom det fra ahm og skulle til at gå væk fra hende som hun snakkede igen. “Du kan bare betale oppe i baren hos mig når du er færdig” kom det roligt fra ham og vandrede tilbage til baren for at stirre ud på kroen og de få mennesker der var der endtil videre. Han begyndte at pudse nogle krus inden han tog en fjerpen og et stykke pergament og skrev nogetned på det. Han måtte hellere huske at få skrevet alt ned han skulle have med hjem fra sin næste rejse mod Dianthos. Hellere det ellers havde han glemt det halve af det når han var kommet frem. I ny og næ kiggede han op fra krusene og stirrede på den nyankommens for at se om alt var som det skulle være. “Hvis du mangler noget siger du bare til” henvendte han sig til hende og smilte stadig. Hvorfor gå og være sur når man havde en kro som denne?
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 07.08.2021 18:43
Rania smilte venligt til ham da han sagde hun kunne betale bagefter. hun spiste roligt og da hun var færdig tog hun sin bog og følte sig lidt ensom. hvad mon hendes tegnede elvermand lavede. hun ville gerne gøre noget men hun ville heller ikke side og optage en plads.  hun samlede sin bog og pergamenter op og tog dem ind til sig og lukkede øjnene og nød lyden af de mange stemmer.
Rania kunne jo altid bare tage til biblioteket men hun skulle ikke møde før om en halvtime. hun anede ikke hvad hun skulle lave indtil da. hun ville nu gerne side og snakke med nogle men hvem vilel snakke med hende? hun rejste sig roligt op og smilte til kro ejeren. hun kom op og tog hånden til sin pung. "jeg er skam færdig. hvor meget bliver det... jeg håber ikke jeg skal side udenfor alene til biblioteket åbner." hun smilte og anede ikke hun talte højt som folk kunne høre hvad hun faktisk tænkte. hun var ganske enkelt sinds syg. hun havde en hjerneskade og det anede hun ikke for hun glemte det hver gang hun fik det at vide.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 08.08.2021 03:16
Han fastholdte at pudse sine krus og skrive noget ned på et pergament en gang i mellem. Lidt efter gik han ud i køkkenet og roede lidt rundt med nogle gryder og pander. Han begyndte så småt at fløjte lidt for sig selv. Han var altid i godt humør, det var sjældent at han ikke var det, og der skulle ellers meget til for at han blev i dårligt humør. Han kom tilbage bag baren og så at elverpigen fra før stod klar til at betale “eftersom du ikke fik kød så 2 ravstykker” han nikkede lidt til hende. “Du kan altid blive siddende her i stedte for at side ved biblioteket når der ikke er åbent endnu” han var venlig i sin stemme og han havde ikke noget imod selvskab fra en kunde. De andre kunder passede jo sig selv.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 08.08.2021 21:20
hun smilte og fandt to ravstykker frem. hun lagde dem ved ham på disken og smilte. da han talte om biblioteket og at side her indtil det åbnede så hun spørgerne på ham. "undskyld.... kan De tankelæsning?" hun vidste ikke at hun talte højt. og hun blev altid så ked af det når folk fortalte det for hun anede det ikke selv. og hun blev blot mere forvirret af folk kommenterede på hendes højt talene tanker.
Hun satte sig ned ved disken og så undrene på ham og lagde sin bog og pergamenter på disken. var det bogen der havde afsløret hun var på vej til biblioteket måske? hun var ikke rigtigt sikker. mange kunne da gå med en bog uden at skulle være på vej til biblioteket.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 10.08.2021 16:38
Han kiggede på hende og blev overrasketover hende Word. “Næh men du sagde lige du ikke håbede på at skulle vente til e åbnede. Så havd er bedre end at blive her med lidt selskab? Spurgte han og smilte fortsat til hende. Ham tog et krus op og begyndte at vaske det i en spand han havde stående ved baren hvor efter det blev tørret godt og grundigt inden det blev sat på plads. “Men altså hvis du hellere vil over til biblioteket skal jeg da ikke forhindre dig i det. Det virker bare lidt kedeligt at sidde og vente” han trak en smule på skuldrende og håbede hun ville blive, han var god at snakke med. Han var jo krofatter når det kom til stykket.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 11.08.2021 18:10
hun sad med åben mund ved det første han sagde. tydeligt ikke sikker på om det passede eller hvad hun skulle sige til det. hun så ned i sin favn og hends blik blev trist. "så skete det igen" hviskede hun til sig selv og en trist mine kom over hende. hun vidste godt nogle sagde hun gjorde det men hvorfor gjorde hun det? hun anede det ikke selv.
hun blev sidene og sukkede lidt. "undskyld.... jeg.... det er bare det....." hvordan fandt man orderne til at sige at man godt vidste det kunne ske men ikke vidste det skete. hvordan forklarede man om den fortid der var glemt for hende. hvordan forklarede hun at hun intet vidste om at hun var syg som hendes forældre kaldte det.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 11.08.2021 20:49
Han kiggede på hende lidt undrende over hendes hvisken. “Undskyld?” Svarede han på hendes hvisken da han ikke var sikker på om det havde været til ham eller om hun ville holde det hemmeligt. Han Bille ikke have noget imod hvis det var til hende selv. Han hørte jo på så meget i løbet af dagen hvis der var gang i kroen. Han bed sig lidt i læben som han satte det sidste krus på plads og derefter begyndte at tørre baren af. “Ja? Det er bare hvad?” Han var venlig i stemmen og han nød at være venlig. Det var sjældent han blev sur og tvær, der skulle rent faktisk meget til før det skete. Men lige nu var hans humør i tip top, han havde jaget og det havde resulteret i lidt kød til kroen, ikke helt det han havde håbet på. Men det var nok til at fodre i nogle dage. Kødet skulle på røges lidt så kunne det sagtens holde sig i noget tid.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 15.08.2021 14:58
Rania så op på ham da han tørte disken af og talte. "mine forældre har fortalte jeg har tildens til at sige mine tænker højt.... men.... jeg troede ikke jeg gjorde det...... faktisk vidste jeg ikke rigtigt at jeg gjorde det" igen var det sidste en del af hendes tænke mønster. ikke disederes noget hun ville sige. hun så op på ham med et forsigtigt smil og vidste ikke helt om han forstod hvordan det var for en som hende at blive betragtet som sindsyg nå man ikke vidste man gjorde noget forkert. faktisk var det rigtig svært at vide for hende når folk bare råbte og skreg i hendes hoved når hun talte højt om dem og de så bare hørte det som en kommentar der blev sagt højt.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 15.08.2021 20:51
Han kiggede på hende og lyttede intenst til hvad det var hun sagde. Det var ikke noget han havde hørt om før, men så igen han kendte ikke alle og kendte ikke alle sygdomme. Hvis det overhovedet var en sygdom? “Åh jeg forstår, men sådan en som dig skal der da også være plads til” han var overbevist om at der var plads til alle, også dem som ikke kunne gøre for at de var som de var. I stedet lagde han hovedet lidt på skrå. “Mjød! Jeg skal huske mjød!” Kom det som et udbrud og han skyndte sig at skrive det ned på sin sedl. Elverpige var bare ikke det samme. Mjød skulle der til halvdyrene når de kom ind. Det var som regel også dem der ville have kød. Han smilte til hende. “Hvad er dit navn frøken?” Spurgte han venligt og kiggede op fra sin sedl på hende.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 23.08.2021 18:50
hun smilte smigeret over det han sagde. det var sjældent nogle mente det. hun fik et chok da han udbrød mjød. hun så rundt forvirret til hans skrev ned på sin sedel. aaahh det var noget han skulle huske.
Rania så på ham da han så op og spurgte til hendes navn. "jeg er Rania Hernala. men bare kald mig Rania... det gør alle andre jo" sagde hun med et smil og så på ham med venlige øjne. "og tak.... det er ikke mange der mener jeg burde være plads til... især ikke dem det går ud over" hun smilte forsigtigt til ham og nikkede mod udgangen for at hentyde til den elver som havde grebet fat i hende og næsten slået hende. han havde jo ikke ment der var plads til hende. 
Rania selv vidste dog ikke at alt dette ville være glemt i morgen at hun havde fået at vide at hun talte højt. hun troede ikke det skete så tit som det gjorde og selv om hun fik det at vide tit glemte hun det hurtigt dagen efter da hjernen startede forfra.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 24.08.2021 00:35
Han kiggede på hende med venlige øjne og smilte et lille smil. “Rania det vil jeg se om jeg kan huske med alle de mange kunder der kommer her inde” nu var det ikke alle og en hver han kunne huske men hvis de blev stamkunder skulle han nok huske på det når tiden kom til det. Han vidste ikke helt om han skulle grine eller græde når der kom nye ind, specielt fordi det ikke var andet end elvere og halvdyr. Det var meget nemmere hvis nu elevrådet åbnede op for andre racer så som halv elvere. Se det kunne blive spændende! “Så længe du er her inde skal du ikke bekymrer dig, så skal jeg nok gør mit til at folk opfører sig ordentligt, men der ude” han pegede på hovededøren for at signalere det var udenfor han mente “-der kan jeg ikke gøre så meget, hvor meget jeg end vil hjælpe alle og en hver der kommer forbi kroen.” Svarede han og smilte venligt til hende. Han ville hjælpe alle hvis han kunne, men det var bare ikke så nemt når man havde en kro at passe også, og til den tid var der måske andre ting at tage sig til også. Jagten var også en stor del af ham, så den skulle han gerne have med også.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 174 cm

Mong 14.12.2021 15:26
Rania smilte forsigtigt til ham og så på ham da han pegede ud mod hoveddøren, hun nikkede forstående og så på ham igen. "det er rigtigt nok." sagde hun og rejste sig da hun så hvad klokken var ved at slå. "undskyld. ikke fordi jeg vil være uhøflig men jeg må til at gå for at nå på arbejde." sagde hun og tog alle sine ting op i armende og smilte til ham og bukkede "tak for alt" hun skyndte sig mod døren og vinkede til ham en sidste gang før hun gik ud af døren og mod biblioteket.

Rania Lyndis Hernala har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0