Alouette spredte vingerne ud og satte af, hvorefter hun svævede ned på jorden, let og elegant. Der var ikke mange, som brød sig om hende og hendes race, men det gjorde hende intet. Hun var altid en meget indadvendt og stille person, som ikke ville i kontakt med nogen. Heldigvis var alting blevet nemmere med tiden og hun kunne sagtens klare det. I hvert fald lige med nød og næppe. Alouette rettede sit blik mod nogle buske, som raslede. Hun stod og så mod dem, men kunne intet se. Hun hørte nok bare forkert.
Nye horisonter
Siggy 21.01.2021 14:07
Alouette sad skjult på en gren og observerede nogle der vandrede igennem hendes område. Hun vidste ikke helt, hvad hun skulle sige til det, men inderst inde var det ikke hendes problem så længe de blot vandrede forbi. Hvis de ikke slog lejer kunne hun roligt slappe af. Alting virkede lige nu helt uoverskueligt. Tankerne om hendes familie kørte en del i hendes tanker til trods for det var sket for nogle år siden. Et lettet suk forlod hendes rosafarvet læber, da hun så menneskerne traske videre på deres tur. De var altid de værste de mennesker. Det var trods alt dem, som hendes familie var stødt på for nogle år siden og lige nu kunne hun ikke overskue dem. Alouette spredte vingerne ud og satte af, hvorefter hun svævede ned på jorden, let og elegant. Der var ikke mange, som brød sig om hende og hendes race, men det gjorde hende intet. Hun var altid en meget indadvendt og stille person, som ikke ville i kontakt med nogen. Heldigvis var alting blevet nemmere med tiden og hun kunne sagtens klare det. I hvert fald lige med nød og næppe. Alouette rettede sit blik mod nogle buske, som raslede. Hun stod og så mod dem, men kunne intet se. Hun hørte nok bare forkert.
Mong 21.01.2021 14:20
dagen idag virkede god synes furry. hun havde gået ud af sengen, ud af hytten og gået på jagt som altid. måske en lille harre ville kunne klares som mad til hendes familie.... eller rettere hende og hendes søster. moren var veganer. Furry havde sin sædvandlige dragt på. orange og hvid. med store støvler. hun havde ikke rigtigt styr på sine evner. mest fordi det kom an på hvad andre havde af evner. hun stod ved et kaninhul. eller harehul om man ville det. hun så ind i hulet og spekulerede om hvordan hun fangede en. pludselig kom en op og farede imellem benene på hende. "hov!" udbrød Furry.haren farede afsted og furry skyndte sig efter. hun kunne se aura og hun kunne fornemme en lige bag en busk som haren kom igennem og hun nåede ikke at bremse sig selv. "PAS PÅ!" udbrød hun i chok som hun farede igennem busken og muligvis ind i denne person på den anden side. haren var for længst hoppet videre.
Furry var ret klodset. hvilket hun ikke lagde skyld på eller undskyldte for. for det var den hun var. Furrys øre lagde sig ned så de næsten var usynlige. hun kom op at sige og tog sig til hovedet. "undskyld.... det var ikke min mening" sagde hun stille og så mod denne person hun muligvis havde ramt. vis ikke var hun bare faldet over sine egne føder.

Siggy 21.01.2021 14:31
Alouette sprang en smule forskrækket tilbage, men nåde ikke at flytte sig før en stødte ind i hende. Hun nåde ikke helt at observere om, hvem det var eller hvilken race det var, men personen så ikke gammel ud, så blev ikke helt så bange, som hun kunne være blevet, hvis der var tale om en der ville jagte hende ud af hende territorium. Alouettes blik var fanget af denne yngre person, som hurtigt kom på benene efter sammenstødet. Først sagde hun ikke rigtig noget. Hendes blik nærstuderede pigen, som stod foran hende, hvorefter hun genert trådte et par skridt tilbage. Alouette vidste ikke helt, hvad hun skulle gøre eller sige. Hun følte sig fanget i sit ejet indre. Havde en diskussion med sig selv. "Undskyld?" Alouette havde aldrig rigtig hørt dette ord før. Ikke havde hun mindes, men hun forstod hvad det betød. "I-ingen grund t-til bekymring, der skete i-ikke noget." Stammede hun nervøst og vidste ikke helt, hvad hun skulle gøre med sig selv. "Hvad er du for en?" Spurgte hun forvirret. Alouette havde hørt historier, men havde aldrig rigtig stødt på mange andre end sin egen flok. Derfor måtte hun videre, hvem det var, som havde krydset hendes vej.
Mong 21.01.2021 14:43
Furry sad lidt og gnubbede sit hoved. hun så op og blev lidt mundlam. hun havde aldrig sit en halvfugl før. hun blinkede lidt og hendes øre begyndte så småt at komme frem. hun havde halen inden under dragten. hun så undrene på denne pige da hun stammede. "det er jeg da glad for" sagde hun og slap sit hoved og smilte. hun havde et barnligt sind og sjæl men vis man kendte familien vidste man hvorfor. hun kom op på benene og stod lidt og svajede for sjov. hun så på pigen da hun spurgte til hvad furry var. "min mor siger jeg er halvt halvdyr" hun smilte venligt og vippede med sine øre.ja halvt halvdyr var rigtigt. hun var mere menneske end dyr. hun havde dyre øjne. instinkter (halvt om halvt) og øre og hale som et dyr. hun smilte til pigen og så ned på sine handsker. de var hele. godt. hun rakte hånden frem for at hjælpe pigen op at stå igen. Furry var ikke mere end 14 i udseende.
Furry kom pludselig i tanke om haren. hun så hurtigt rundt men måtte indse den var stukke af. hun lagde armende om bag hovedet. "når... der røg den aftensmad" hviskede hun til sig selv og irreterede sig over det skete så tit. Furry havde hvidt hår og pels som sne, hun stod lidt og tænkte over hvor hun kunne finde mad til sin familie. ja hun var lidt ung til at være den der skaffede mad til familien men hun skaffede kun kødet.
hun så mod pigen og sendte hende et smil med øjnene. "jeg undskylder igen for at støde ind i Dem, jeg er Furry." sagde hun og rakte hånden frem for at hilse.

Siggy 21.01.2021 15:01
Alouettes blik blev holdt fanget på den lille pige, hvis ører pludselig kom til syne. Hun kunne nu regne ud, at hun ikke bare var, hvem som helst, men en som hende. Ikke samme dyr, men samme race. "Halvdyr? Det er jeg også!" Fortalte Alouette lidt mere modigt og spredet hendes store vinger ud. Hun havde ikke regnet med at møde en anden som hendes race der, men det var nu meget rart og hun stolede nok mere på et halvdyr end et menneske. De jagtede ikke hinanden, hvad Alouette vidste af. Alouette rettede let på tøjet og fastholdte sit blik fast på pigen, som ikke stod foran hende. Alouette observerede hende, som hun pludselig kiggede efter et eller andet. En hare åbenbart. "Din aftensmad? Hmm...du finder noget noget andet." Opmunterede Alouette hende forsigtigt imens hun lagde hovedet let på skrå af nysgerrighed, men trådte et par skridt tilbage igen, så hun stod lidt tættere på en af buskene. "Jeg er Alouette, men du kan kalde mig Lou. Det gør....gjorde de fleste." Fortalte hun og kiggede væk.
Mong 21.01.2021 15:59
denne piges glæde over at Furry også var halvdyr gjorde hende bare mere glad. hun smilte venligt. Furry så hvordan hun trådte tilbage. da hun præssenterede sig. var hun bange eller genert.? Furry selv var uden hæmninger ikke genert. hun var fuld og gåpåmod, energi og klodsethed. vis man kunne sige det."hyggeligt at møde Dem Lou" hun havde tænkt at sige hele navnet men hun kunne huske Alou. og så ikke mere. det var et rigtigt langt navn i forhold til hendes familie. hun smilte til hende og skulle til at gå et skridt tættere på da en mus kom farene under Furrys fod og gjorde hun ikke ville træde på den så hun faldt i stedet ned og landte så lang hun var.
Furry begyndte at grine.
Furry så op på Lou og kunne se den hvide aura om hende. hvilket jo kun gjorder hende rolig nok. ingen ondskab i hende. ihvertfald lige nu. Furry satte sig på knæende og så op på hende med et venligt blik. "jeg er klodset det indrømmer jeg gerne." sagde hun bare og kom op at stå og så om bag sig for at tjekke hun ikke havde trådt på mussen. det havde været ondt. og hun var ikke ond.

Siggy 21.01.2021 19:42
Alouette var overrasket over, at hun var så formel. Der var ingen grund til det, for Alouette følte sig ikke særlig fornem. HUn var ikke adelig eller på nogen måde royal, så hun er ikke en Dem. "Du behøver ikke kalde mig Dem. Bare sig dig eller du eller, hvad der nu passer ind." Kom det en smule tilbageholden fra Alouette. HUn vidste ikke helt, hvad hun skulle gøre og hun var bange for at træde hende over tæerne. Alouette så kort ned i jorden og holdt sit blik der i noget tid. "Klodset?" Kom det spørgerne fra Alouette og lagde armene over kors. Et typisk tegn på, hvor usikker hun var. "Det er vel også fint nok, så længe du ikke kommer i problemer." Kom det stille fra hende og hun trak let på skulderne imens hun rettede blikket mod Furry igen, "Jeg er nok mest af alt meget genert og stille, men sådan har jeg ikek altid været." Fortalte hun ærligt.
Mong 21.01.2021 20:17
Furry havde lært at sige De Dem og Deres til fremmede. så det var jo det hun gjorder. hun smilte og nikkede, vis det var det hun ønskede skulle det da ikke komme i vejen for dem. "det er også meget rare" sagde hun med et venligt smil. hun så op på hende da hun var faldet og hun så spurgte med klodset. "ja du ved, at falde over sine egne ben. at snuble over ingen ting, og støde ind i folk.... du ved. klodset" hun grinte lidt da hun aldrig havde skulle forklare klodset før. hun rejste sig roligt op og rystede over kroppen. "hmmm det kommer jo an på hvem man støder ind i" sagde hun så med et grin. hun havde jo kunne risikere at falde ind i en adelig. Lou sagde hun var genert og stille. men Furry synes hun virkede meget normal. da hun så sagde hun ikke altid havde været sådan. "det er jeg da ked af at høre. hvordan var du før?"

Siggy 26.01.2021 19:26
Alouette nikkede. Hun havde aldrig forstået det med at kalde andre De, men måske var det fordi hun ikke var vant til at snakke med andre folk. Hun snakkede sådan set aldrig med andre. "Det synes jeg også" Slog hun fast og smilede en smule akavet til pigen med ørerne, som stod så fint foran hende. Alouette så kort på hende, stadig en smule forvirret, "Ahh, der er klodset. Jeg har aldrig rigtig lært så meget. Jeg har været alene i mange år og der er mange ting, som jeg ikke kender et udtryk for. Jeg håber du kan bære over med mig." Lød det en smule undskyldende, da Alouette ikke ønskede at komme på tværs over at hun ikke var så god til de forskellige ord, som andre, som måske havde lært det. Alouette så sig lidt drømmende ud i luften, hvorefter hun begyndte, "Jeg var meget udadvendt og som barn var jeg meget energisk og elskede at lege med mine fætre og kusiner!" Fortalte hun ærligt og kunne ikke lade vær med at smile.
Mong 26.01.2021 19:35
Furry havde mødt en der var lige som Lou ikke kendte udtryk og ikek rigtigt talte. men det var lang tid siden hun havde set den pige. Nianna. hendes første ven hun smilte forstående til Lou og nikkede. "selvfølgelig. jeg er ikke tyben der dømmer. eller tyben der bliver vred." hun grint lidt og så hvordan lou så drømmende ud. hun blev helt glad om hjertet. hun elskede når folk var glade. hun så på hende da hun fortalte og hun gik lidt tættere på hende med et venligt smil. "hvor lyder det skønt." sagde hun og tænkte lidt over hvad mon der havde ændret lou. måske en ulykke. man kunne aldrig vide jo.Furry selv var meget energisk, meget udadvendt. og meget barnlig. men hun var også kun et barn. men derfor var det ikke en undskyldning for ikke at hjælpe andre. hun havde det også med at folk ikke måtte røre hendes krop. især hud mod hud. det var farligt for hende. ikke engang hendes mor kunne det. eller søster.

Siggy 26.01.2021 19:44
Alouette åndede lettet ud. Hun var glad for at Furry ikke dømte hende, for hun frygtede at folk gjorde dette mod hende. Hun stolede stadig ikke helt på folk, men Furry virkede god nok. Hvad Alouette kunne bedømme, "Det jeg glad for. D-du virker heller ikke sådan, men jeg kan ikke rigtig kende forskel på godt eller ondt." Forklarede hun og trak let på skulderne. Alouette vidste ikke helt, hvordan Furry var, men på det korte tid de havde snakkede, kunne hun allerede godt lide Furry og hun virkede, som en spændende ildsjæl, som var en, som man gerne ville lære at kende. Alouette sendte hende et smil, "Det er mange år siden nu, men alting ændrede sig, da der var nogle af disse onde mennesker, som tog min familie til fange. Jeg ved ikke om de lever endnu, men jeg har altid prøvet at finde en måde at tage tilbage og tjek det." Smilet falmet let, "jeg mistede dog hurtigt modet." Mong 29.01.2021 19:38
Furry var god. og hun kendte godt til at være bange for ikke at kunne se forskel på godt og ondt. men hun kunne tilgengæld så om folk var onde eller gode. hvilket var praktisk. hun smilte forsigtigt til lou da hun begyndte at forklare at hun havde mistet familien. Furry gik over mod hende og lagde en hånd på hendes skuldre. med handske på. "det er jeg ked af at høre. men jeg tror på med en datter som dig lever de for dig, jeg tror på du en dag finder modet til at finde dem" hun smilte opmuntrene. for hun ville gerne ha hun blev glad. hun håbede lidt at hun kunne gi hende et krop. men som evnekopering var hun bange for at kramme folk.

Siggy 30.01.2021 11:26
Alouette var ikke helt klar over, hvad hun skulle snakke med Furry om. Hun havde aldrig rigtig haft en særlig lang samtale med nogen som helst, men det føltes godt at snakke med nogle. At man kunne snakke med nogen om sit liv og komme ud med de ting, som gik en på. "Måske. Jeg får at se, lige nu prøver jeg bare at overleve i denne her farlige verden. Mennesker er altid ude efter mig. Har flere gange oplevet at se har sat fælder op. Det er ikke sjovt." Sagde hun bestemt og surmulede en smule over tanken om at der fandtes nogle, som ikke ønskede at andre skulle leve. Alouette vidste at hun var en af dem, som mennesker ikke brød sig om, men hun forstod ikke hvorfor. Hun var så fredelig og spiste i andet end frugter fra træerne. Hun var ikke en slem person på nogen måde. "Ventede den familie på du kom tilbage med mad siden du var ude at jage? Bor du langt herfra?" Spurtgte Alouette og sendte et nysgerrigt smil imod din mindre pige, som stod foran hende. Alouette håbede det var okay hun spurgte.
Mong 30.01.2021 19:11
Furry så trist på hende da hun fortalte at folk satte fælder op for hende. "øh.... det var jeg slet ikke klar over. måske du kunne finde dem og anmelde dem til en eller anden vagt." hun var måske lidt naiv men hun troede ikke på folk ville ha slaver selv om hun havde mødt en slave en gang. men det var mest pga hendes barnlige sind.da hun spurgte om hvor langt hendes familie boede smilte hun igen venligt. "ikke langt. der ligger en plantage ikke langt her fra. og der fra går man videre så kommer en hytte hvor min mor og søster bor sammen med mig selvfølgelig. men jo mn søster og jeg spiser kød så hun venter nok til jeg kommer hjem. jeg er..... nogle gange langtid om at jage" hun kløede sig i nakken med et flovt smil. hun havde virkelig været uheldig med jagt. ja hun var faktisk bare uheldig jo. hun faldt. hun snublede. hun faldt i egne fælder. og hun glemte nogle gange vejen hjem. ja hun var ikke just den klogeste blandt skovens beboere.

Siggy 09.02.2021 12:55
Alouette så skævt på Furry, "En vagt? Er de ikke lige så farlige? Jeg tror ikke der er nogle, som ville lytte til mig. Langt fra!" Sukkede Alouette og rystede svagt på hovedet. Hun kunne ikke få sig selv til at snakke med de fremmede mennesker. De var uhyggelige og langt fra nogle hun kunne stole på. Hun ville meget hellere gemme sig væk fra dem. De farlige. "Det lyder hyggeligt. Jeg er lidt jaloux over du stadig har din familie! Du er så heldig! Gid jeg var lige så heldig som dig, men så igen, så har jeg jo mødt dig og du virker venlig nok!" Kom det glad fra Alouette og hun smilede til Furry. Hun kunne godt lide den lille tiger pige, som virkelig kunne få hende til at smile. Det havde hun ikke gjort i lang tid og hun følte sig pludselig mere modig ved at snakke med hende. "Er du langsom om at finde kød normalt eller er det fordi du er god til at komme ud på et sidespor?" Spurgte Alouette venligt, "Måske kunne jeg hjælpe dig med at finde mad?" Alouette havde altid været dygtig til at finde føde, godt nok var det ikke kød, men måske kunne hun hjælpe med at bygge en fælde. Det havde hun ofte lært for at fjerne alle de farlige dyr, som ville angribe deres frugt og grønt.
Mong 12.02.2021 16:11
en vagt farlig? var de der ikke for at hjælpe. hun tænkte sig om men kunne ikke finde en løsning desværre. det næste lou sagde fik Furry til at grine. "har kun min mor og søster, vores far er lige som.... udstødt af vores familie" sagde hun med et grin da hun jo godt vidste hvorfor. det fik hende til at smile stort at lou kaldte hende venlig og var glad for at ha mødt hende.det med at komme på et sidespor fik hende til at tage sig til nakken og rødme med et stort smil. "jeg for tit at vide jeg lidt bliver dis... distraheret." sagde hun og grinte venligt da man kunne se at det ikke var nyt for hende at hun blev afledt og glemte hvad hun var igang med. da lou tilbød at hjælpe nikkede Furry glad. "det ville da være hyggeligt og sjovt." hun kunne så på lous aura at hun ikke var ond så det var jo kun godt.

Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet