Hauru havde ikke ændret sig det mindste. Det gjorde han nok heller ikke foreløbig, der var alt for meget underholdning i at irritere folk. Desuden så lod det til at virke, da det som regel altid endte med at han fik sin vilje med dem, i form af nogle lystige behov der skulle dækkes. Hvorfor det virkede, anede han ikke. Han behandlede andre som det passede ham og alligevel fik han hvad han ville have, næsten hver gang. Godt nok var han gift og han var blevet givet nogle regler at leve efter. Allerede det han gjorde nu, var at bryde en af de regler, men hans viv behøvede ikke at vide noget. Hvis hun gjorde, ville han blive straffet. Hun havde den perfekte evne til at tvinge ham i gulvet og det var frustrerende. Det var måske derfor han nu havde et behov for at bestemme over Felix.
Han lo lettere hånligt over Felix's udbrud i forskrækkelse og han skævede kort mod de knyttede hænder. Han var forberedt på at tage et slag, han regnede ikke med at han ville ramme hårdt nok til at han ville flytte sig alligevel. Ikke fordi han ikke kunne, for det kunne han sikkert godt, men Hauru var overbevist om at Felix ikke havde meget imod, hvad han gjorde, ellers havde han nok flyttet sig fra starten.
"Hvad jeg har gang i? Jeg troede det var tydeligt," svarede han med et smil, som han placerede en hånd mod jorden ved siden af Felix, for at holde sig selv oppe. Den anden hånd var stadig lagt mod hans brystkasse. Han hævede let det ene øjenbryn over hans næste kommentar. At det var ønsket, at han skulle demonstrere deres tidligere møder vidste han ikke, men han fik muligheden for at gøre som det passede ham og det var mere end i orden.
"Det håber jeg da ikke du har glemt, men hvis du har brug for at for genopfrisket hukommelsen..." Han stoppede sætningen, der var vel ingen grund til at afslutte den, da det ikke kunne komme bag på Felix at han hellere end gerne ville gentage, hvad de havde lavet i fortiden. Hånden der lå mod hans bryst lod han glide op mod hans hals, hvor han tog fat. Ja, han havde stadig en ting med at stoppe folk i at trække vejret, måske det var noget han havde fået efter han blev forvandlet til vampyr, men han kunne ikke huske noget af det. Han strammede grebet om hans hals en smule og så lænede han sig ind over ham og lod deres læber mødes i et lettere grådigt kys.