Selvom drengen skjulte det godt, kunne Remus godt fornemme, at han var bedre tilpas uden Hjalmar til stede. Remus ville nu heller ikke have ham der, han var blot en brik i et spil, en lille ubetydelig brik, der ikke skulle blandes for meget ind i det, som Remus havde gang i. Det var lige før, at han allerede vidste for meget, men Remus tvivlede på, at han nogensinde ville finde modet til at sladre om Sadikbrødrene.
Junos svar hørte godt sammen med hans udseende, han
så træt ud. Godt. Remus’ tålmodighed var ikke den bedste den dag, han ville have Juno til at sove, så han kunne få, hvad han kom efter og derefter gå hjem i seng selv. I dag havde han ikke et behov for at vente på, at Juno vågnede op igen.
”Jeg har snakket med Romulus og vi er blevet enige om, at vi godt kunne lave en aftale med dig og din… bande.” Han trak lidt på det sidste ord. Bande. Børn. De var en flok små unger, ikke en bande. Roligt gik han længere ind i rummet, mens han begyndte at tage sin jakke af. Der var ingen grund til at beholde den på lige nu, Juno skulle først sove. Hvem vidste, hvor længe det ville tage.
”Vi kunne godt bruge nogen til at bringe Nox rundt til vores sælgere. Børn er hurtige og usynlige. Vi vil betale et ravstykke for hver tur, dine unger tager.” Hans blik mødte Junos.
”Men jeg behøver vel ikke at understrege, at hvis noget af vores produkt ikke når frem, skal I ikke bare betale for varens pris, men vores reaktion bliver ikke behagelig. Alder er ingen forhindring. Forstår du?”
Trods truslen, virkede Remus meget afslappet, som han lagde sin jakke over ryggen på samme stol som sidst. Det var ikke som om, at han ventede på et svar, for han havde en fornemmelse af, at Juno forstod. Efter sidste møde.
En smule henslængt satte han sig i stolen og lavede en bevægelse mod madrassen inden han samlede sine hænder foran sig.
”Nå? Jeg lægger mig ikke sammen med dig.” Dagens irritation skinnede lidt i gennem, som han næsten snerrede det sidste. Han havde travlt. Han ville have drømmeenergi.