Men da hun vågnede op, var det faktisk ret koldt. Ret så skide koldt! Og hun lå mærkeligt. Som var hun halvt oppe i luften, og halvt i hænderne på ét eller andet med kløer. Da hun åbnede øjnene og kiggede sig omkring, fik hun øje på himmel. Og himmel. Og lidt mere himmel?! Hun spærrede øjnene op, forskrækket og rodede lidt rundt, før hun tabte en kvist som hun havde haft i hånden mens hun var faldt i søvn og den faldt ned i dybet. "Hva'? Vent, hvad?! Vent.. Nej.. Nej, det sker bare ikke det her!" hun så op og fik øje på noget der lignede vinger og en stor, pelset mave og krøb forskrækket sammen, pillende rundt ved hvad fanden det så end var, der havde hende i sine hænder. Kløer. KLØER?! Et forskrækket hvin forlod hende og hun rodede lidt rundt igen, til det dyr - eller hvad end det nu var - lavede en underlig lyd, der mest af alt kunne minde om. Noget.. Noget hun ikke havde hørt før. Da stivnede hun, og blev liggende sådan, stiv som et bræt med tasken i sine hænder, krammet ind til sig.
De fløj længe. Faye frøs af helvede til, men det var jo ikke ligefrem fordi det mærkelig dyr sagde noget til det, eller forstod hvad end hun sagde. Til sidst blev der lyst i horisonten, og hun kunne virkelig se, hvor langt de var oppe. Bare synet alene fik den ellers søvndrukne pige til at krumme sig lidt mere sammen i kløerne på dyret. "Der er meget langt ned, det ved du godt ikke? Hvis du taber mig, så.... Så dør jeg.. Øh, det var verdens værste trussel, lige meget! Ej, altså!" dyret lavede den mærkelige lyd igen. "Okay! Okay, jeg holder min kæft!"
Snart var de ved et bjerg hvor der var flere af de mærkelige dyr og dyret der bar hende, lavede et styrtdyk derned, til Fayes store "begejstring". "Nej, nej, nej, nej! Neeej, ret op! VI DØR, aaargh! Jeg sværger, jeg pisser snart i bukserne!" okay, det var måske alligevel lidt at overdrive, for Faye havde haft adskillige nærdødsoplevelser før i sit korte liv, men det her var stadig RÆDSELSFULDT!
Den landede og gav derefter slip på Faye der dumpede ned i hvad der mest af alt mindede om hø. Hun var hurtigt på benene, og derefter hurtigt på røven igen, forskrækket og svimmel. Og stivbenet. Og iskold. Og så endnu mere forskrækket da flere af de skræmmende dyr begyndte at glo på hende. "Lad nu VÆR med at glo sådan, jeg er ikke årets store gabestoksattraktion! Okay, vær sød ikke at spise mig, vil I?" blot for at understrege sin skræk tog hun tasken over sit hoved, meget hurtigt, mens hun forsøgte at gemme sig under den.

Krystallandet