Plotmaster

Plotmaster

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 100 år

Højde / 0 cm

Plotmaster 06.01.2016 20:10

Dyrebare dråber


Pesten havde for alvor taget fat i Hovedstaden, hvor sygdommen havde spredt sig med lynets hast. Helbredelseshuset var fyldt til randen, men mange af dets healere var også ramt af pesten. I gaderne patruljerede grupper af Kile-præster, der tildækket af sorte klæder og med røde helmasker for ansigtet tog sig af at fjerne de døde og begrave dem på den hastigt voksende gravplads uden for byen.
Dem, der ikke var smittet, holdt sig indendørs af frygt for sygdommen, men i byens undergrund, var der stadig meget liv. Her foregik den illegale handel med det dyrebare dæmonblod, der kunne helbrede sygdommen.

En hætteklædt mand bærende på en tung oppakning, bevægede sig af de smalle, mørke gange i undergrunden hen mod det sted, der udgjorde Det Sorte Marked. Han var netop drejet om en hjørne, da to skikkelser trådte frem og spærrede vejen for ham. En kniv glinsede i det svage lys.
"Vi ved, hvad du har der. Giv det til os - så slipper du med livet i behold." Der var et desperat tonefald i stemmen på den talende, som gjorde et truende udfald med kniven. Manden med oppakningen trådte et par skridt baglæns, og så sig rundt - så vendte han om og begyndte at løbe tilbage i den retning, han var kommet fra. Han nåede dog kun nogle få skridt, før han snublede i halvmørket. Oppakningen faldt fra hans ryg og lyden af flasker, der knustes kunne tydeligt høres. Fra den halvåbne taske sivede det mørke dæmonblod ud mellem glasskårene. "Se hvad I har gjort!" Manden var nede på knæ for at samle, hvad der kunne reddes. De to andre stod lidt tøvende ved siden af - tydeligvis usikre på, om de bare skulle stikke manden ned og stikke af med resten af oppakningen eller vente for at se, om der var nogle af flaskerne, der stadig var hele.

...


Alle kan deltage i plottråden. Det er op til deltagerne om der stadig er noget af dæmonblodet tilbage, og hvis der er, er det naturligvis muligt at enten stjæle eller købe det, hvis man kan overliste de to angribere.
Jenko

Jenko

Soldat i Lysets Hær

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

KraveKage 10.01.2016 18:19
Jenko var på en mission en mission der gjorde at han var ligeglad med at dø eller at dræbe nogen, han havde begivet sig ind til byen, og hen til et sted han havde hørt om der skulle befinde sig en kur der vil kurere denne pest, Jenko selv var ikke smittet men hans eneste kær han bekymrede sig for var smittet, han kom gående med blikket nærmest over det hele for at finde noget han kunne bruge samtidig med at han skulle holde øje med folk der var smittet, han hørte en lyd af noget der blev smadret ide han kom gående for et hjørne hvor en mand var blevet stoppet af to andre mænd, Jenko stod og kiggede på dem kort, hvor efter den ene mand råbte til ham "Hey du keep walking" Jenko kiggede ned i jorden og så hvordan manden med det der måtte være gået i stykker sad og prøvede at redde noget liggende væsker.

Jenko begynde roligt at gå hen til mændene der havde råbt efter ham " jeg går ud fra at i ikke har tænkt jer at lade denne mand gå," sagde han og stoppede op ved manden der stadigvæk sad på hug for at redde resterne af dæmon blodet som var i nogle glas, Jenko's blik skiftede med at se på glasset også over på de to truende mænd, der blot havde en kniv at true med " i burde forsvinde her fra jeg skal nok tage mig af resten " der gik ikke længe før mændene gik til angreb på jenko, men Jenko var nådeløs og de to fremmede havde ikke en chance, for da han s hånd blev løftede op i luften og lyn slog ned i ham, blev de to mænd så bange at de løb deres vej.

Jenko kiggede på manden med det der liggende en kur til pesten " du har to valg enten gir du mig noget det der som tak fordi jeg reddede dit liv, eller så dræber jeg dig og tager det selv for sådan som du beskytter det så må det være noget til denne pest " manden kiggede op på Jenko og nikkede " det det det er det, det er dæmon blod som bliver sagt at det er kuren til denne pest, her bare tag noget af det bare du ikke slår mig ihjel" sagde manden og gav Jenko noget af det sidste der var blevet reddet, Jenko tog imod det og gemte det godt inde bag hans tøj.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 12