Kaos i biblioteket! (Kvakket)

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 27.11.2015 22:48
(* Denne tråd foregår før gidseltagningen på skolen)

Man kunne ikke påstå, at det var en lille samling af bøger, der fandtes på Tywing-skolen. Biblioteket var et stort rum, med reoler og stabler af bøger i alle hjørner. Bøgerne omhandlede næsten alt, hvad man kunne forestille sig, fandtes i Krystallandet.
For de fleste af lærerne og nogle af eleverne var dette en sand guldgrube: så meget viden samlet på et sted. Maela, derimod, havde dog ikke den store interesse for bøger. Hun havde sådan nogenlunde lært at læse og skrive - så længe ordene ikke var for vanskelige - men det var også sådan cirka det. Biblioteket var ikke et sted, hun frivilligt opholdt sig.

Det var da heller ikke biblioteket - men køkkenet - den unge halvræv var på vej mod ud på aftenen, da hun bestemte sig for, at det skulle gå lidt hurtigere - og plop! - så teleporterede hun sig ved hjælp af sin magi. Som sædvanlig bragte teleportationen hende dog flere meter over gulvet, og hun opdagede til sin rædsel, at det ikke var køkkenets lækkerier, der var under hende - nej det var en kæmpe stabel af bøger på biblioteket.
Der lød et kæmpe brag, som Maela væltede ned i bunken og bøgerne blev spredt overalt. En af dem ramte Maela i hovedet på vejen, og hun ømmede sig jamrende, som hun lå på gulvet midt i kaoset. Hvorfor kunne hun aldrig finde ud af at bruge den pokkers evne ordentligt?
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 27.11.2015 23:47
At sige at Kvakket havde en god stedsans ville være at overdrive voldsomt. Hun havde nok nærmere det modsatte, så det var ikke en overraskelse at Kvakket nu var endt et helt andet sted end hvad hun havde planlagt. Hun havde været udenfor skolen på eventyr, og var egentlig også gået tilbage på et ordentlig tidspunkt, men hun var farret vild på vej tilbage på skolen, og var derfor endt med at komme alt for sent tilbage på skolen, og nu var hun virkelig sulten, og ville finde køkkenet, men Kvakket havde nu hoppet rundt på skolen i godt stykke tid, og var ikke tættere på at finde køkkenet i nogen som helst afskygning.

Hun stod udenfor en dør og overvejede lidt om måske det var vejen til køkkenet, da hun hørte et kæmpe brag fra inden bag den, og det fik selvfølgelig hendes nysgerrig til at røre på sig, og hun kunne ikke dy sig fra at åbne døren og gå indenfor. Hun rynkede dog på næsen, da hun opdagede at det var biblioteket, men smuttede længere ind for at finde hvor kaosset kom fra, og fandt da rimelig hurtigt et halvdyr liggende i en bunke bøger, og frøpigen kunne ikke lade vær med at bryde ud grinende af synet.
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 28.11.2015 01:10
Det var første gang, Maela havde fået en bog i hovedet, og hun kunne konstatere, at det altså virkelig ikke var rart. Det gjorde faktisk gevaldigt ondt, og hun var stensikker på, at der i morgen ville sidde en bule på størrelse med et æble i knolden på hende.
Hun fik møjsommeligt sat sig op for at tage bestik af rodet - det så virkelig slemt ud. Stablen af bøger havde været højere, end godt var, og nu lå de spredt ud over hele gulvet på biblioteket. Og hvad værre var - braget ville helt sikkert tiltrække folk, og Maela kunne allerede forestille sig den ballade, der ville blive, hvis en af lærerne opdagede hende.

En lyd afbrød hendes tanker, og hun så op: det var dog ikke en lærer, der var på vej for at skælde hende ud. I stedet stod der en grønhåret, besynderligt udseende pige og grinede af hende. Normalt var Maela meget god til at tage tingene med et glimt i øjet, men det havde altså virkelig ikke været sjovt at lande oven på bogstablen.
"Hvad griner du af?" Kom det derfor surt fra hende, som hun gloede op på pigen.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 30.11.2015 13:49
Kvakket kunne godt se at pigen måske ikke fandt det så sjovt som Kvakket umiddelbart selv havde fundet det, så hun fik dog stoppet sig selv for at grine ligeså meget. "Jeg er rimelig sikker på at det der ikke er en effektiv måde at læse en bog på," sagde hun og havde stadig det største smil på hendes læber, for det var stadig yderst morsomt at se på. Hun overvejede slet ikke at lyden kunne have tiltrukket andre end hende og at de så begge nok ville komme i problemer.

"Men nu har jeg godt nok aldrig selv gidet at læse en bog," forsatte hun så og sætte sig ned på hug, hvor hun generelt bare sad bedre. Heldigvis var hendes kjole lang nok til at gå ned over hendes knæ, så hun ikke ligefrem blottede for pigen foran. "Så faktisk kan det godt være at din måde er mere effektiv. Måske kan man suge viden til sig ved at sidde i dem."
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 30.11.2015 20:35
Maela fik gloet en del på pigen, der i det mindste var stoppet med sit grineanfald. Hun så mærkelig ud .. sådan lidt .. grøn. Der var også noget underligt ved hendes ben, som Maela ikke helt kunne bestemme, hvad var, her i bibliotekets halvmørke.
"Jeg skulle også lige til at sige, at du ikke ligner en bogorm." Konstaterede hun, idet hun skubbede de nærmest bøger lidt til side. "Og med den hovedpine jeg har lige nu, så tror jeg ikke, at det er særlig effektivt." Hun så stadig lidt småsur ud over pigens munterhed over situationen, men når det kom til stykket, kunne hun egentlig godt se det morsome i det hele. Man følte sig bare ikke så meget humør til at grine, når man lige havde fået en bog i hovedet.

Som hun kiggede rundt på kaoset kom hun dog hurtigt i tanker om, at den alvorlige situation ikke helt var forbi endnu: "Hey!" Sagde hun, idet hun kom hastigt på benene. "Hjælp mig lige med at samle bøgerne op, inden der kommer en lærer. Jeg vil ikke have ballade for det her." Hun greb de nærmeste bøger og satte dem tilbage på bordet, hvor borgstablen havde været.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 30.11.2015 21:12
Kvakket var vant til at blive stirret på, så faktisk lagde hun ikke rigtig mærke til at pigen kiggede på hende. Hun ville helst ikke grine for meget af pigen, men hun blev nødt til at bide sin læbe for ikke at bryde ud i grin igen. "Du ligner heller ikke særlig meget en bogorm... du er ikke særlig... ormet," konstaterede Kvakket, med det stadig smil på hendes læber.

Da Maela spurgte om hun ville hjælpe, var Kvakket egentlig ikke en kæmpe fan af ideen, før hun pointerede det med at hun ville få ballade, og Kvakket var sikker på at hvis Maela fik ballade, så gjorde hun også selv, fordi Kvakket var jo ballade i sig selv og alle professerne vidste det. Hun hoppede over og begyndte at hjælpe Maela med det. "Hvad lavede du egentlig i stakken med bøger, hvis du ikke skulle læse dem? Og især når du har hovedpine. Det er ikke nemt at koncentrere sig med hovedpine." spurgte Kvakket i en lang smørre.
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 04.12.2015 18:13
Der viste sig et lille, tilfreds smil på Maelas læber. Der var ikke nogen, der skulle sige, at hun ikke var i stand til at rydde op efter sig selv, men lige nu handlede det om at undgå faren for en solid omgang eftersidninger, når lærerne opdagede, hvad der var sket.
"Jeg var på vej til køkkenet.." Forklarede Maela. Aftensmaden var ellers blevet serveret for en times tid siden, men hun blev altid småsulten hen på natten, og derfor var det meget godt at samle sig et lille forråd af snacks. Noget man naturligvis ikke fandt her på biblioteket.

"Det er min magi." Hun samlede flere bøger op og stablede dem oven på hinanden. Det var et værre kaos med alle bøgerne, og de kom sikkert ikke i den rigtige rækkefølge, men sådan måtte det være. "Jeg kan teleportere mig men .. jeg har ikke så meget styr på evnen. Nogle gange ender jeg de forkerte steder - og oppe i luften." Indrømmede hun. Hun havde ellers for vane altid at bruge evnen, når det skulle gå hurtigt, men det var faktisk ret ofte, at den resulterede i, at tingene tog langt længere tid..
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 14.12.2015 22:23
Kvakket kunne godt se at det ikke var særlig smart hvis man endte ud over det hele når man brugte evnen. Det problem havde Kvakket jo heldigvis ikke, da hun bare kunne forvandle sig til et dyr og kommunikere med dyr. Det var jo også ganske hyggeligt og Kvakket nød da også at være så tæt på sine med-dyr. "Det lyder da ikke særlig praktisk," pointerede den grønne pige, og samlede nogle bøger op for at sætte dem i stakkene, så de ikke ville få ballade når underviserne kom, for det gjorde de nok med det brag der havde været.

"Men det er ellers en praktisk evne. Først står man et sted og så - BOOM - så står man et andet sted. Det ville det langt nemmere at snige sig ud, for man kommer ikke særlig hurtigt nogen steder som en lille frø, og professerne er blevet bedre til at opdage mig nu end de er i starten, det er besværgerligt," sagde hun og tog en dyb indånding da hun var færdig med at snakke, og samlede da også et par enkelte til bøger op. De var heldigvis snart færdige.
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 30.12.2015 21:59
"Kan du da forvandle dig til en frø?" Maela skottede lidt nysgerrigt til pigen ved sin side. Hun syntes nok også, at hun så lidt spøjs ud - ikke at Maela selv skulle tale, men hendes rævehale var pænt skjult under tøjet og vældet af røde krøller dækkede over hendes pelsede ører.
"Jeg kan forvandle mig til en ræv, men så bliver man altså opdaget. Jeg er ellers ret god til at være hurtig.." sludrede hun videre, idet hun fik stablet flere af bøgerne på plads. Efterhånden begyndte her at se helt nydeligt ud. Hun kunne godt lide at høre, at hun åbenbart ikke var den eneste, der var glad for at snige sig ud fra skolen.

"Teleportation KAN være nyttigt."
Funderede hun. Måske var det også derfor, hun brugte det hele tiden. Mest af alt var det nok bare fordi, hun fandt evnen naturlig - selvom hun ikke var særlig god til at benytte den. "Jeg håber, jeg bliver bedre til det en dag."
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 24.01.2016 22:23
Kvakket nikkede ivrigt. Og hun var endda god til at forvandle sig til en frø, men det var også en evne hun fandt ganske naturlig. Det samme med at tale med dyr. Begge evner var så nemme for hende, at hun aldrig kunne huske et tidspunkt hvor hun ikke kunne finde ud af det, men nu var det heller ikke fordi hun kunne huske specielt meget om sin barndom. Hvis hun virkelig overvejede det, så kunne hun ikke huske noget, men det var ikke et sted hendes tanker var. Hun var bedre til at tænke på nuet og fremtiden som det nu engang var.
"Det er jeg sikker på at du bliver. Men hvor kunne det være sejt at kunne teleportere," sagde hun og var nu gået helt i stå med at samle bøger op, mens hun tænkte over alle mulighederne. "Man kunne så let snige sig ud af lektionerne, og hvis man stod for sent op, ville man ikke længere skulle være bange for at komme for sent... og alle de steder man kunne komme hen på ingen ting. Den evne ville jeg virkelig gerne have. Så kunne jeg være over det hele!"
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 31.01.2016 23:48
Et kækt smil gled over Maelas læber ved tanken om, hvor fantastisk det ville være, når hun rent faktisk fik styr på den pokkers teleportation. Hun kom dog hurtigt i tanker om, hvordan man i følge lærerne blev dygtig til magi. Træning. Lektier. Hårdt arbejde. En lille rynke viste sig på hendes næse. Hun ville hellere lære tingene på sin egen måde - og i sit eget tempo.

"Din utålmodighed kan koste dig dyrt." Plejede en af de gamle, støvede professorer at prædike for hende. Det havde hun ikke meget til overs for - det var så meget andet spændende i verden, end at sidde med snuden i støvede, gamle bøger .. bøger. Hun kiggede sig rundt - det så en del bedre ud, men der lå stadig bøger rundt omkring.
Idet hun bøjede sig for at samle en af dem op, fangede hendes ører den lyd, hun hele tiden havde frygtet: hastige og tunge skridt, der var på vej mod biblioteket for at undersøge postyret. "Der kommer nogen!" Hviskede hun til frøpigen. Hun lagde hurtigt den bog, hun stod med fra sig på bordet og så sig omkring efter en flugtvej.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 31.05.2016 13:02
Kvakket var stadig i gang med at være begejstret over mulighederne for at teleportere, især fordi hun ikke selv havde den, så hun havde lidt for mange gode - dårlige - ideer til hvordan man kunne bruge den og hvor man kunne komme hende. Da Maela sagde at der kom nogen blev hun lidt bleg, for selvom hun kunne forvandle sig til en frø, så var de altid meget omhyggelig om at kigge efter frøer der var steder de ikke burde være.
"Telelporter os væk!" udbrød Kvakket næsten begejstret. Det var da den bedste flugtvej ikke? Det faldt dog ikke Kvakket ind at Maela muligvis ikke kunne teleportere dem begge, men det var vel også bare en mindre detalje.
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 03.07.2016 22:12
Panikken var ved at stige i Maela. Lavede man ballade her på skolen resulterede det oftest i én ting: stuearrest. Og var der noget, hun hadede, så var det at sidde i timevis lukket inde på værelset uden andet end fornuftige ting at foretage sig.
"Jeg kan ikke teleportere dig også!" Hviskede hun. Ræveørerne under håret bevægede sig i retning af lyden af skridt: døren var allerede udelukket, hvis de skulle slippe ud af biblioteket uden at blive set. "Hurtigt .. gem dig!" Hun var selv allerede nede på knæ og var begyndt at kravle ind under en af de store reoler. Hvis de var heldige ville læreren, der var på vej, tro at ballademagerne allerede var stukket af.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 02.08.2016 21:20
Det dæmpede noget af Kvakket's  begejstring. Det kunne da ikke være rigtig at Maela ikke kunne teleportere dem begge. Og det var da også noget så ærgerligt. Måske næste gang.
"Det bliver du nødt til at lære," mumlede frøpigen, før at det lignede at hun bare forsvandt ud i ingenting, men blev i virkeligheden bare til en lille frø, der hoppede under en af reolerne. De fleste tænkte ikke så meget over at en frø kunne være en elev, når de så den. Nogle af de andre lærere havde dog fundet ud af at man altid skulle holde øje med frøer steder hvor de ikke burde være. Heldgivis var Kvakket jo en lille bitte version af sig selv.
Lærerne gjorde dog ikke meget for at holde deres skridt stille for også Kvakket kunne høre dem, og lavmeldte stemmer. Forhåbentlig gik de forbi.
Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 06.08.2016 16:55
Maela ville gerne give et rapt svar igen, men nu var det om at være stille. Et øjeblik gloede hun ud i luften, hvor frøpigen tidligere havde været - var hun forsvundet? Hun blinkede et par gange med øjnene, men kunne ikke forstå, hvad der var sket. "Frøpige...?" Forsøgte hun at hviske ud i rummet.

Hvis det var lykkes frøpigen at komme væk, måtte det være en god tidspunkt selv at stikke af på. Tanken om stuearrest lurede stadig i baghovedet - med et højt PLOP forsvandt hun fra rummet og dukkede i stedet op inde i et værelse et andet sted i bygningen. Hun tumlede ned fra sengen, hun var landet på, og skyndte sig at smutte ud af rummet, inden værelsets beboer kom tilbage.

/out
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 06.08.2016 17:25
Et sekund var rævepigen der og det næsten sekund var hun der ikke. Var hun bare teleporteret sig væk? Det var da ondt. Nu stod Kvakket tilbage med møget. Hun blev dog ventende under reolen, og selv efter hun så nogle fødder gå forbi sig blev hun ikke opdaget.
Da hun havde været der i lang tid nok, hvor fødderne var væk, kravlede hun op og kiggede rundt i det mørke lokale. "Rævepige?" hviskede hun, men da intet svar kom, havde hun nok ret i at pigen var teleporteret væk og Kvakket hoppede tilbage mod sit værelse... hvis hun kunne.

//out
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli
Lige nu: 1 | I dag: 9