Nyheder om faldet [ Stygg ]

Ragna

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 160 år

Højde / 184 cm

Htqz 22.04.2015 20:55
Det var knapt blevet morgen på den gamle, forfaldne kro. Som Ragna, det sælsomme resultat af et forhold mellem en bjergelver og en dværg, hørte, eller rettere; læste. De forfærdelige nyheder om Dragorn.
Hun havde knapt fået et æg galt i halsen som hun stoppede op og med halv tomme øjne blot læste lappen, som hun havde revet ned fra kroens opslagsvæg, igen og igen uden helt at opfatte hvad der stod og hvad der mentes.
Mørket havde angrebet Dragorn og vundet? Hvordan kunne det overhovedet være muligt? Det måtte være en meget dårlig joke, det var hun sikker på.
Selvom sikkerheden igen forsvandt idet hun så signeteringen og underskriften af erklæringen.
Det kunne fandme ikke være rigtigt! Uden at tage sig af resten af sit morgen måltid rejste hun sig brat op fra sin stol og hastede over på sit være for at få pakket sit grej sammen hurtigt muligt. Ikke om hun ville stå til og se Dragorn falde i magten på sådan et sindssygt menneske. Og hvad var der mon ikke sket med hendes venner? Med hendes familie? Var Guinevere og hendes familie i sikkerhed? Hvad med tanen?
Ikke helt dæmpet, bandede hun for sig selv, uden at tage sig af at døren ud til gangen var en smule på klem.
Ulf Hedin Brynjarson

Ulf Hedin Brynjarson

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 210 cm

Lorgath 22.04.2015 22:34
Stygg havde været vågen et stykke tid nu. Noget længere end sin broder Torak, der stadig lå og sov sin rus ud. Selv var Stygg altid typen der stod tidligt op om morgenen og gik sent i seng, for han havde ikke så stort et behov for søvn, som så mange andre havde det. Han havde bare været på værelset det meste af morgenen, fordi han ofte var morgensur, hvilket han ikke ville lade gå ud over andre, men nu skulle det altså til at være; Op, ud, få noget i mavesækken. Han gik uden for døren på sit værelse, iført det sædvanlige tøj; Tunika, bukser, stålarmbeskyttere, sin håndøkse i bæltet, og skjoldet siddende i en rem på ryggen. Han havde vænnet sig til, aldrig at gå uden sit skjold. Skjoldet var meget vigtigt. Skjoldet var et våben i sig selv.

Men bedst som han gik ned ad gangen mod trappen, kunne han høre banden inde fra Ragnas værelse. Han vidste godt, at hun havde et temperament, men nu var han lederen af truppen og var nødsaget til, at søge hvad folks problemer var, når de opstod. Ikke at han var bange for halvdværgeelverkvinden; Tværtimod, frygtede han hverken hende eller særlig meget andet, men oftest var han ikke en konfrontationsglad mand. Han kunne bedre lide, at stå i baggrunden, til der skulle deles skaller ud. Men Hakim havde valgt ham som leder, så nu måtte han bare tage arbejdet til sig som en mand.
Han puffede døren helt op og stillede sig i åbningen, kiggende på hende, som hun var i gang med at pakke sine ting.
"Ragna," hilste han med den lette rullen på r'erne, før han skævede mod hendes oppakning. "Du stresser. Vi tager ikke af sted før midt dag," konstaterede han roligt med sin dybe, brummende stemme.

Ragna

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 160 år

Højde / 184 cm

Htqz 22.04.2015 22:48
Ragna, som ellers så sig selv som en fortrinlig jæger med sanserne i orden, havde absolut ikke hørt Stygg nærme sig, faktisk havde hun været mere optaget af at sikre sig hvor alle hendes dolke og andre småvåben befandt sig, resolut besluttet på at mørket bestemt ikke skulle komme godt fra at have overtaget Dragorn. Faktisk var trangen til at tage afsted med det vuns, så slem at hu næsten havde lyst til at tage af sted uden opbakning, men i det mindste fortalte fornuften hende der at det overhovedet ikke stod på tale i de kolde bitre egne som hun kaldte sit barndomshjem.

Hun havde akkurat spændt et bælte om livet og dækket det til med en ulden vamse, idet Styggs mørke brummen brat fik hende til at stoppe opg og kaste med hovedet i hans retning, så det tykke mørke hår stod endnu mere viltert omkring hende end ellers.

" I gør måske. Jeg tager af sted nu. " Snappede hun tilbage. Det kunne godt være at Stygg var lederen nu, noget hun også accepterede, men hun ville ikke lade sig blive beordret med om hvornår hun skulle af sted for at redde sine fæller og frænder.

" Eller du har måske ikke hørt om Dragorn? " Den halvrustne stemme lød en smule mere dæmpet, idet hun nævnte det. Mest af alt fordi hun vidste at de var på Mørkets områder og sandsynligheden for at der var en eller anden fra Mørket eller bare en supporter, der kunne høre dem tale om emnet, var temmeligt stor.
Ulf Hedin Brynjarson

Ulf Hedin Brynjarson

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 210 cm

Lorgath 22.04.2015 23:11
Stygg kiggede på Ragna med et blik der var ulæseligt. Han kunne næsten misforståes til at være én der var pisse ligeglad, men sådan var Stygg. Vrede havde ikke den store effekt på ham, heller ikke når den var rettet mod ham, og slet ikke når det var en kammerat der rettede sin vrede mod ham. Han foldede armene over kors og kiggede blot roligt tilbage, som hun snappede af ham. Han kunne godt forstå det. Han havde godt hørt om Dragorn, fra folk i kroen, men de kunne intet gøre ved det. De var ikke mandtal nok, men det forstod Ragna tydeligvis ikke. Og Stygg var godt klar over, hvad hendes plan var. Han kendte til den slags. Han ville have gjort det samme; Kaste sig mod fjenden, og sejre, eller dø i forsøget. Men Ragna var en del af denne gruppe, så det kunne han ikke tillade.

Han stillede sig ind i rummet og lukkede døren efter sig, hvorefter han lænede sig op af den.
"Jo. Jeg ville have gjort det samme. Men det er dumt. Du kan ikke bekæmpe hele mørkets hær alene," endnu en konstatering, der ikke var spor pakket ind i vat. Han vidste godt, at hun ville blive sur, men han tillod ikke, at hun drog ud bare for at dø på en af mørkets krigeres våben. Det var åndsvagt. "Jeg siger ikke det her som leder, men som din ven. Du får ikke lov til, at tage ud for at dø sådan en død," forklarede han, mens han forberedte sig på en fysisk konfrontation. Dem kunne Ragna vidst godt lide, havde han efterhånden erfaret.

Ragna

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 160 år

Højde / 184 cm

Htqz 22.04.2015 23:29
Hvor Ragna var urolig som en med ild i røven, var Stygg irriterende stile. Det provokerede hende yderligere at han ligefrem gik ind i værelset og stille sig foran døren, i det samme øjeblik hun havde fået sin opbakning op på skulderen.
Hun vidte godt at han havde ret. Hvad kunne en enkelt kriger gøre imod en hel hær? Absolut intet, medmindre guderne var med hende, og siden hvornår havde de overhovedet været de?
En utilfreds fnysen forlod hende som hun stod og stirrede Stygg op i øjnene med sine egen tofarvede. " Det kan meget vel være at jeg er alene, men måske jeg kan finde en af tunnelerne ind til Dragorn ubevogtet og snige mig ind derfra, og bekæmpe dem indefra. " Lød det forsvarsbevidst.

Selv denne ide lød direkte tumpet som hun sagde det højt. En ubehagelig fornemmelse hun hurtigt rystede af sig som hun istedet hev fat i sin hellebard og forsøgte at skubbe sig vej forbi den, en del højere, mand. " Flyt dig? Tving mig ikke til at bruge mine våben imod dig Stygg.. " Lød det i en halvarrig knurren.
Hun måtte ud, bevæge sig før hun blev drevet til vanvid. Og hvis han nægtede hende vej ud ville det blive besværligt for hende at komme ordentligt ud da vinduet havde en smuk udsigt til en et par døde træer der afskærmede for en skrænt, hvis afgrund hun ikke havde formået at se.
"Jeg er en kæmper, ikke en der bare sidder og ser på med hænderne i skødet.! For fanden sku da osse, Stygg!!" Igen skubbede hun til ham, denne gang hårdere med sin vægt lagt bag som hun stødte sin skulder imod ham.
Ulf Hedin Brynjarson

Ulf Hedin Brynjarson

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 210 cm

Lorgath 22.04.2015 23:55
Tavsheden fyldte Styggs væsen, mens Ragna forklarede sine planer. Hun vidste godt selv det var dumt, så hvorfor fortælle hende det. Det var der slet ingen grund til, så hellere lade hende komme af med sin vrede her, og så senere finde på en plan. De ville ikke kunne søge hyre i lysets hær, det havde Hakim godt nævnt. Men måske dværgene selv? Allerede nu arbejdede hans hjerne på højtryk, til Ragna direkte truede ham med sit våben. Da vendtes hans blik mod hende, tavs, som han altid var, selv når han var ude at slås. Det var faktisk sjældent han gad brøle højt og vredt som sin bror, og tavshed fungerede faktisk bedre og mere skræmmende. Især når stilheden kom fra en mand som Stygg. Han var godt klar på det, hvis hun skulle begynde, at pege sin hellebard på ham, men samtidig brød han sig ikke om hendes tone. Man forsøgte ikke på, at dræbe sine venner og kammerater.

"På dine venner? Dem som kan hjælpe dig? Du ville dræbe mig, for at komme til din hævn så hurtigt som muligt?" normalt talte han ikke så meget, som nu, men Ragna trak også på hans grænser. Han brød sig ikke om at blive truet, og derfor var hans tonefald ikke til at tage fejl af, men i modsætning til hende, var hans hænder ikke nær sine våben, ej heller, da hun skubbede til ham og forsøgte at mase ham væk. Han stod fast som en solid mur og lagde i stedet sine stærke arme om hende, og holdt hende lidt hårdt ind til sig. "Tror du jeg er dum? Vi er alle sammen krigere her, Ragna. Men vi kan ikke bare storme Dragorn, og vi kan IKKE infiltrere det. Men vi kan hjælpe dværgene når de tager tilbage dertil, med mindre du hellere bare vil myrde dine frænder, blive uvenner med Hakim og derefter dø med os, dine kampfæller på din dårlige samvittighed? Du er måske ligeglad med os, hm?" Stygg var faktisk ret vred, men det var også kun fordi han vidste, at hvis hun lagde hænder på ham, så ville Torak komme, få sig selv dræbt og resten med. Og det fattede Ragna tilsyneladende ikke.

Ragna

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 160 år

Højde / 184 cm

Htqz 23.04.2015 00:28
Ragna rystede snerrende på hovedet. Hvor var han da en kraftidiot!
" Selfølgelig ville jeg ikke dræbe dig.. Eller jer.. Hva får dig til at tro det? " Hun var pludselig en smule usikker, ikke at hun ville lade ham se det, som hun forholdt øjenkontakten til ham, uden at trække sig tilbage, selvom han nok ville kunne fornemme den pludselige usikkerhed hans tonefald havde frembragt i hendes utilpassede krop.
Selv når han brugte den tone ville hun stadig af sted, over til Dragorn, over til sin familie! Bare tanken om hvad der kunne være sket dem fik det til at rive og flå i hendes indre.
Endnu en gang forsøgte hun at mase sig forbi, kun for, meget modvilligt, at ende i hans bjørnefavntag. Stædigt som et æsel spildte hun sin energi på at forsøge at komme ud af hans favntag. " Slip mig..! Lad mig tage af sted.. For pokker da også du kan ikke holde mig låst inde som en lænket hund i et bur! " Med sprutten og banden fik hun lempet en hånd op, forsøgte at hive sig fast i hans tøj oppe ved kraven, hvilket hun da også gjorde. For et par minutter.
Indtil hun langsomt gav slip i det krampagtige tag og for første gang så væk fra ham, stupidt som et barn.

Langsomt rystede hun på hovedet. Nej, selfølgelig ville hun ikke dræbe dem. Han var vanvittig at tænke sådan. Hendes liv havde det sidste års tid været med dem ved sin side dag ud og dag ind, et kammeratskab var opstået som hun helst ikke så blive ødelagt, også selvom hun følte sig så forbandet splittet. Selvom hun så gerne ville redde sit folk, vidste hun også at han havde ret.
" Nej..Nej det er ikke det.. Det.." Hun var overrasket over at høre hendes stemme knække over. Irriteret på sig selv bed hun sig hårdt i læben. "Jeg vil ikke miste jer... I er.. I er.. Frænder.. Nej.. Som en familie for mig..Vi har været alt for meget igennem til at jeg overhovedet vil kunne vende jer ryggen eller dræbe jer.. "
Hendes stemme blev tyndere og tyndere, knapt hørbar for andre end de trænede ører. Hun hadede at indrømme det, men det var hendes fejl. Hun havde ladet sit temperament stige sig til hovedet. Forsøgt at handle uden at tænke sig videre om.
Med en voksende klump i halsen tvang hun sig selv til at se Stygg i øjnene igen. Det var det mindste hun kunne gøre. Han var hendes leder, deres leder. Det var den mindste respekt hun kunne give ham.
Hun slugte klumpen med en mindre anstrengelse, forsøgte sit bedeste or ikke at lade følelserne over det hele tage overhånd.
"Undskyld Stygg.. Det var ikke min mening...Jeg.." Til sin fortrydelse kunne hun ikke holde blikket længere og søgte istedet trygheden i at glo ham ind i tøjey og ringbrynjen. " ..Jeg tænkte mig ikke ordentligt om.."

Hvor hun dog hadede at være emotionel. Han kunne næsten lige så godt have smidt hende splitternøgen ud i offentligheden, hun følte sig alt for sårbar til hvad hun selv synes om. Ikke at hun på noget tidspunkt brød sig om at føle sig sårbar.
Ulf Hedin Brynjarson

Ulf Hedin Brynjarson

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 210 cm

Lorgath 23.04.2015 10:08
Stygg lagde godt mærke til usikkerheden ved Ragna da hun sagde at hun naturligvis ikke ville dræbe ham. Han følte ikke, der var nogen grund til, at svare på hendes spørgsmål, for når hun engang kølede ned, skulle hun nok godt kunne forstå hans hentydning. At bruge våben betød normalt at dræbe i Styggs bog, som han tydeligvis ikke kunne læse, fordi han var analfabet og kun læste meget simple ting, men som han sagtens kunne forstå. Han blev blot ved med, at holde fast om hende, som hun begyndte at råbe af ham og forsøgte at vride sig fri af hans greb, hvilket ikke virkede for hende.
Til sidst kølede hun dog ned og virkede til at angre sine ord og handlinger og han smilede meget let, mens hun kiggede væk. Det var godt, at fornuftigheden var kommet hende til gode nu.

"Selvfølgelig tænkte du dig ikke om. Det sker, når man bliver vred og hævngerrig, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg ville reagere fuldstændig som dig, hvis jeg var i dine sko.. Støvler. Hrm. Hvis jeg nogensinde gør det samme, og Torak ikke er der til, at stoppe mig, så forventer jeg du gør det samme, som jeg har gjort i dag," mange ord kom ud af den store mands mund, men det var en af de gange, hvor det var ord, der betød noget. Han talte kun meget, hvis der virkelig var en mening med det, ellers var han den tavse type.
"Men vid, at jeg ikke har tænkt mig, at ignorere problemet. Jeg har tænkt mig, at få kontakt til de dværge der nåede væk fra Dragorn. Vi kan som sagt ikke arbejde med lysets hær, da vi har arbejdet for mørket, men hvis dværgene har nogen mulighed for en mindre betaling, så hjælper vi dem uden tøven. Vi skal stadig overleve, og uden betaling, kan vi ikke dét. Men Hakim har fået sin hævn, så selvfølgelig skal vi andre også have vores," med de ord slap han hende, men lagde sin store hænder på hendes skuldre og kiggede hende i øjnene med et forsikrende blik. Han ville vide, at hun forstod.

Ragna

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 160 år

Højde / 184 cm

Htqz 23.04.2015 18:47
Hun dirrede let i hans arme. Hvorfor skulle det drog også være lige den del stærkere end hende? Et utilfredst fnys forlod hende. " Tro ikke at jeg ikke stadig er gram i hu over hvad Mørket har gjordt.. De forbandede forpulede fjolser. Må de alle blive voldtaget af en minotaur eller en ork og dø af det. " Endnu engang knyttede hun nævnerne, selvom hun, om end temmelgit modvilligt, havde valgt ikke at gøre modstand. Det var trods alt spild af energi hun ville få brug for senere.

Nu hun tænkte over det var hun ikke videre vandt til at høre Stygg snakke så meget, for det meste lod Torak til at være den mest snakkesaglige af de to brødre, hvilket fik hende til, endnu engang, at se op imod Stygg med et let hævet øjenbryn. " Jeg tvivler ærligt på at jeg vil kunne holde dig tilbage bare ved at lægge mine arme om dig, du ville til hver en tid vinde en sådan brydekamp. Men jeg ville gøre mit for at holde dig tilbage og få dig til at slå koldt vand i blodet. " Nikkede hun samtykkende.
En tung sukken forlod hende. " Tror du overhovedet de vil have vores hjælp? Jeg mener, hvis Guinevere og hendes bror finder ud af at vi har arbejdet for mørket, ved jeg at jeg bestemt ikke kommer til at være i kridthuset, tværtimod. "
Hun lænede sig tungt ind imod Stygg, lyttende kort til hans vejrtrækning, inden hun hæveet blikkte og mødte hans øjne med et sagte nik.
" Men jeg forstår hende dog godt hvis hun finder mig værende svigefuld..Et klammer ville der uden tvivl blive, men jeg vil tage imod dem med åben pande. Jeg mener, det er vel min egen skyld for at have arbejdet for mørket til at starte med og ikke tænkt yderligere frem. På trods af at jeg ikke var med i kampen om Dragorn.... Hvis jeg havde vidst de ville nedlægge Dragorn ville jeg bestemt have gjort mit for at forhindre og advare. Men det er jo ligesom for sent nu.. "
Småsnakkede hun sig af.
Ulf Hedin Brynjarson

Ulf Hedin Brynjarson

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 210 cm

Lorgath 24.04.2015 00:22
Stygg nikkede og smilede let til Ragnas ord omkring voldtægt af en minotaur eller en ork, mest af alt fordi han vidste hvad der kunne være værre. "En trold ville ellers være den sikre død," konstaterede han blot, mens han huskede sig selv på, at han havde troldeblod i årerne. Han var også større end gennemsnittet.
Da Ragna spurgte om de virkelig ville have hjælp hos dværgene, nikkede Stygg blot tavs. De var højst sandsynligt desperate nok, og hvis han nu selv talte med Ethel, den lyskriger, der kendte til deres sande identitet. Han sukkede let over tanken, men mon ikke, han i det mindste ville kunne tale med hende om det? Der var jo ikke meget andet at gøre, og Stygg vidste, at lorten sad på ham, fordi han nu havde fået lederskabet over deres lille gruppe.

Som Ragna forklarede hvordan Guinevere nok ville være pissesur og nægte at få hjælp af dem på grund af deres lille stunt med mørket, rystede Stygg blot på hovedet. "For det første var det ikke planen at vise hvem vi er over for dværgene, for det andet, så ved hende Guinevere vel ikke hvornår du sluttede dig til os. Det kan sagtens være sket efter Dragorns fald, af hvad hun ved. Vi har stadig mange muligheder," forklarede den store mand, før døren bag ham blev åbnet af Torak, samt et spørgsmål om hvornår de skulle af sted lød fra Styggs enøjede kraftkarl af en bror.
"Vi spiser morgenmad, så tager vi af sted. Ingen grund til at blive her længere," mumlede han, mens han kiggede på sin storebror, der trak på skuldrene og lukkede døren igen. Han måtte have ledt, siden han var kommet til Ragnas værelse.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten, Muri , Mong
Lige nu: 3 | I dag: 10