Drageild i Norden (Åben plottråd)

Plotmaster

Plotmaster

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 100 år

Højde / 0 cm

Plotmaster 05.06.2014 20:15
Plot: Drageild i Norden



Læs baggrunden for plottråden samt yderligere information her


Norvik var en landsby i det allernordligeste Krystalland: en klynge af huse ud mod det nordlige hav, hvor isflager flød i det kolde vand. Husene i landsbyen var simple, ligeså var folket. Skind hang til tørre og små både lå trukket op på den stenede bred. Denne dag var landsbyboerne imidlertid ikke i gang med deres daglige gøremål - i stedet var en større forsamling at finde i byens midte, hvor der var en lille, rund plads.
To mænd stod i midten af menneskemængden. Deres klæder var beskidte og der var ikke meget liv at finde i deres øjne. Landsbyen var hjemsted for en lille klan af Nordkrystalisianere, og disse mænd havde svigtet klanen og dræbt dennes leder: nu skulle de stilles til ansvar for deres forbrydelse.

"Vi skal se disse mænd møde deres skæbne. Dette er Norden, og i Norden straffes drab med døden."


Det var en ældre mand med en messende stemme, der talte. Ved siden af ham var en bøddel ved at klargøre sit våben, og lyden af et sværd, der blev slebet, kunne høres over den ellers stille menneskemængde.
Tiden var kommet. Forbryderne skulle lide døden.
Imidlertid skete der i samme øjeblik noget. En gigantisk skygge faldt over landsbyen. Lyden af vingeslag kunne høres.

"DRAGE!"

Råbet hang et øjeblik i luften. Så brød kaos løs: skrigende landsbyboere flygtede og et væld af flammer omsluttede landsbyhusene. Dragens krop var sort og lurede som en mørk skygge over de panikslagene mennesker: dette var en Onyksdrage - den mest dødbringende drageart i landet.
Ilden knitrede allerede i flere tage og et nyt væld af flammer tog både bygninger og mennesker med sig. De dødsdømte mænd havde i forvirringen taget benene på nakken, men ingen havde længere tanker for henrettelsen.

Da dragens enorme vinger få øjeblikket senere - et tidsrum, der havde virket uendeligt for tilskuerne - bar den ud over havet og bort fra landsbyen, var det efterladende sig en rygende ruin. Mange huse var ødelagt af drageilden, som hastigt var ved at brede sig i landsbyen. Forkullede lig lå mellem de brændende huse samt de blodrige rester af et par enkelte, som dragen havde grebet og sat tænderne i.

Nu var et par ryttere på hurtige heste i al hast på vej mod de nærmeste landsbyer for at sende budskabet videre og bede om hjælp:
Hjælp til at slukke ilden, begrave de døde, helbrede de sårede og endnu vigtigere: forsvare landsbyen hvis dragen skulle komme igen. Samtidig blev der givet besked om de forsvundene forbrydere, der var flygtet under dragekaoset.
Julius Furion

Julius Furion

Krystalisianer

Neutral God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 1756 år

Højde / 190 cm

Lorgath 29.07.2014 15:34
For en gangs skyld havde Julius heldet med sig. Han havde ledt og ledt efter tegn på de aktive drager, uden held i mange uger, men endelig.. Endelig var der bud omkring én. Han havde ikke forventet en onyksdrage, en af de få racer, han kun havde været i let kamp med før. Det havde haft et dårligt resultat, selvom han havde været sammen med en hel gruppe af andre dragejægere, men han havde overlevet. Han ville også gøre det igen, for døden skulle aldrig forhindre Greven i sit foretagende. Kile havde en plan med ham, så meget var tydeligt, når han gang på gang havde undsluppet døden.
Men i dag var han tilfældigvis i norden for et kort visit, på sin evige jagt. Og alt i mens han sad i landsbykroen, dukkede en sodet rytter op og forklarede panisk hvordan deres by var blevet brændt til ruiner. Lord Julius rejste øjeblikkeligt, med et intenst udtryk i ansigtet, og stirrede direkte på manden.

Han spurgte hvor, og fik anvisninger, hvorefter han kiggede mod de andre i kroen.
"Jeg henter min rustning. Hvis nogen vil med, ved I hvor dragen gjorde sin ugernning. I bør samle alle våbenføre mænd og alle healere, og så må vi mødes i Norvik," fortalte han dem alle, før han nikkede til rytteren og gik op på sit værelse, hvor han iførte sig drageskælsrustningen.
Da han kom ned igen, stirrede menneskerne på ham, men han lod det ligge, og gik uden for, hvor hans vinger foldede sig ud. Et par slag og han var oppe i luften, flyvende af sted mod byen.
Efter noget tid, kunne han se røgen. Han satte farten op og styrtdykkede ned, uden for byen, hvorefter han løb af sted ind blandt de brændende huse. Hvis der var nogen her, overhovedet, der havde styr på noget som helst, kunne han dog midlertidigt ikke se dem, hvilket kun ledte til frustrationer fra hans side. Han havde behov for at finde den drage!
Shadye Leverenté

Shadye Leverenté

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 179 cm

Krystal 30.07.2014 02:08
Den kolde, snedækkede vej til landsbyen Norvik var oftest øde, men snart kunne lyden af en rytter, der i stor hast nærmede sig landsbyen, høres. Den spinkle kvinde på hesteryggen var dækket af en pelskantet kappe og en mørkerød fletning blev grebet af vinden, som hun pressede hesten til sit yderste: hun måtte nå frem til landsbyen.

Kile .. hver med mig i dag. Lad mig være dit redskab til at sende denne skabning til dit rige.. mumlende opsendte hun bøn efter bøn til gudinden, som de brændende huse i horisonten blev større og større.
Hun havde været heldig at befinde sig i norden, da en forpustet rytter havde gjort holdt i den lille, navnløse landsby, hvor hun opholdt sig, og fortalt om drageangrebet. Straks havde hun grebet sine våben og draget af sted. Selv om hun kun med nød og næppe var sluppet fra sit sidste møde med en drage, havde det ikke gjort hende mindre opsat på at dræbe væsnerne.

Hun sprang af hesten, da hun nåede udkanten af landsbyen. Stanken af brændt kød ramte hendes næsebor, og hun spærrede øjnene en smule op ved synet af ødelæggelserne: det havde været et frygteligt angreb.
Over sig så hun noget styrtdykke mod byens udkant. Et lille øjeblik frygtede hun, at dragen var kommet tilbage, men dette var en langt mindre skabning.
Shadye Leverenté

Profiltekst - Billede
Julius Furion

Julius Furion

Krystalisianer

Neutral God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 1756 år

Højde / 190 cm

Lorgath 30.07.2014 02:23
Julius' ansigt blev lagt i vrede folder, da han nærmede sig byen og kunne se de døde mennesker, samt husene der brændte ivrigt. Onyksdragen var et forfærdeligt bæst, og han ville ikke finde sig i den ødelæggelser længere. Han var et hævngerrigt menneske og han var lige så hævngerrig på sine egne vegne, som han var på byens. Han havde intet overskud til andet, end at holde sin vrede og sin magi i skak, så vingerne forblev fremme, åbenlyse og sorte som de var, da han endelig var helt inde i byen, hvor der stadig løb et par paniske mennesker rundt. Han fik hurtigt øje på et barn, der lå og forblødte og han skyndte sig hen til drengen, tog hans ene hånd op og klemte den. Drengen var døende. "Kile, vær barmhjertig mod denne dreng, og lad ham møde sin familie i efterlivet," sagde han lavt, alt i mens drengen drog sit sidste åndedræt og døde, lige der, med sin lille hånd i hans større. Derefter rejste han sig, vreden malet ind i hans ansigt.

Et øjeblik kiggede han sig omkring og overvejede hvor han skulle starte, før hans blik landede på en kvinde ved en hest. Hun var den eneste der ikke løb forvildet rundt, så hun virkede til, enten at have styr på hvad hun lavede. Eller også var hun også nyankommet. Ligegyldigt hvad, så var det hende, han nu gik hen imod. Da han stod ved hende, lod han vingerne folde sig pænt sammen, med undlod at lade dem gro tilbage og kiggede alvorligt på hende.
"Jeg kunne godt bruge noget hjælp, til at finde dragen. Er det noget, du ville kunne være behjælpelig med, før den kommer for langt væk?" Spurgte han, så roligt, at det næsten var skræmmende. Der var ikke mange, der så afslappet kunne spørge ind til en onyksdrage, men Julius var vant til døden og var ikke bange for den. Ergo, var han ej heller bange for en onyksdrage.
Shadye Leverenté

Shadye Leverenté

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 179 cm

Krystal 30.07.2014 03:49
Røgen fra de brændende landsbyhuse fyldte hendes lunger, og hun blev for et øjeblik overmandet af hoste. Øjnene løb let i vand, og da hun igen rettede hovedet op, var en fremmed kommet hen til hende.
Han skilte sig voldsomt ud fra de forbrændte, panikslagne landsbyboere med sin imponerende rustning. Det var dog ikke tid for undrende spørgsmål - hvis dødsgudinden havde sendt denne mand for at hjælpe hende, ville hun glædeligt tage imod hjælpen.

"Der er hjælp på vej fra de nærmeste landsbyer. De vil slukke ilden - Jeg vil hjælpe med at finde dragen."

Den almindelige krystalisianer ville sandsynligvis havde tænkt sig om et par ekstra gange, før de sagde ja til at gå ud og lede efter en drage - i særdeleshed en onyksdrage. Shadye derimod var helt overbevist om, at hendes mission her i det dødelige liv var at fjerne disse djævelske skabninger fra jordens overflade, og hun stillede ikke spørgsmål ved den dumdristige idé - noget hun måske burde, hendes sidste 'drageeventyr' taget i betragtning.
Dette skulle imidlertid være anderledes. Manden i rustningen så stærk ud, og nu skulle hun (forhåbentlig) ikke liste sig ind i en mørk dragehule. Skabningen var sandsynligvis stadig på vingerne.
Shadye Leverenté

Profiltekst - Billede
Julius Furion

Julius Furion

Krystalisianer

Neutral God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 1756 år

Højde / 190 cm

Lorgath 30.07.2014 18:16
Julius kunne sagtens se, at mennesket havde problemer med ilden og al den røg der gik i hendes øjne. Han havde selv samme problem, men var for stædig til, at lade sig affektere af det, selvom han fik ondt i øjnene.
Han blinkede dog alligevel et par gange, mens han stod med denne kvinde, mest af alt for, at undgå at det skulle begynde at gøre mere ondt, og mens hun forklarede hvordan der ville komme flere for at hjælpe byen, og at hun ville hjælpe ham med at finde dragen, nikkede han et par gange, mens hans blik et øjeblik holdt øje med himlen. Man vidste aldrig med drager.. "Og jeg takker dig for, at ville hjælpe. Men én ting skal du vide.. Det er en onyksdrage, vi har at gøre med. Jeg har bekæmpet én før, og de er meget svære at dræbe," forklarede han, mens han lige så stille begyndte at forberede sig mentalt på tanken om, at skulle kæmpe mod én igen.

"Så jeg har brug for at vide, hvor stærke magiske kræfter du har, og samtidig er det min holdning, at vi nok bør finde flere kampdygtige mænd til at finde den og og få den til at stoppe med at forpeste vores liv. For evigt. Det er ikke sikkert vi kan, blot os to," hans blik landede igen i hendes, hans øjne intense og alvorlige. Han ønskede ikke, at det skulle være lige som sidst. Denne gang skulle onyksdragen dø, for han ville ikke være med til, at gøre den mere vred og ende med at få slagtet flere mennesker, der ikke var parat til at modtage Kiles dødelige kys. Det var ikke hans intentioner, og det ville det aldrig blive. Gerne ham selv, men aldrig andre, sådan hang det ikke sammen.
Shadye Leverenté

Shadye Leverenté

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 179 cm

Krystal 30.07.2014 19:27
Ilden havde taget godt fat i tagene på de nærmeste landsbyhuse, men nu hørtes lyden af heste på landevejen, der førte til Norvik. En flok nordkrystalisianere fra de nærmeste landsbyer var på vej for at hjælpe byen.
Shadye kiggede op mod himlen, der var grå af røg. Hun håbede ikke, at dragen havde tænkt sig at komme tilbage og slagte flere landsbyboere - selvom hun gerne ville have dræbt den skællede skabning, og det naturligvis ville blive lettere, hvis de vidste, hvor den var.

Hendes blik vendte sig mod manden foran hende. Der var noget særdeles ildevarslene over ordet 'onyksdrage' - en drageart, hun aldrig selv havde set i levende live. Det sagdes imidlertid om disse drager, at det var meget stærke og ondskabsfulde.
Hun så alvorligt på dragejægeren foran sig, som hun besvarede hans spørgsmål: "Mine magiske evner er for min egen beskyttelse - mørkesyn og evnen til at glide i et med omgivelserne. Men jeg har mine våben, og min gudinde er med mig."
Over hendes ryg hang hendes trofaste bue og pilekogger og to sværd var fastgjort til hendes sider. Klingerne dybbet i gift, men sandsynligvis langt fra skarpe nok til at trænge igennem drageskæl.
Til trods for dette, udstrålede Shadye en form for ro. Hendes fanatiske tro på Khile gjorde hende ganske overbevist om, at gudinden ville holde hånden over hende. Hun kunne dog se noget fornuft i mandens foreslag og nikkede let. "Ja, flere mænd ville hjælpe."
Shadye Leverenté

Profiltekst - Billede
Julius Furion

Julius Furion

Krystalisianer

Neutral God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 1756 år

Højde / 190 cm

Lorgath 31.07.2014 00:04
Lord Julius vidste udmærket godt, at de ikke kunne gøre meget lige nu, andet end at vente, og holde øje, så han havde ikke voldsomt travlt. Han ville meget gerne kende sine allieredes styrker, når han skulle forsøge at besejre en onyksdrage, og det var ikke anderledes med denne kvinde. Han håbede virkelig hun kunne være mere behjælpelig end de der havde hjulpet ham sidst.
"Ja så. Vi har alle vores guder og gudinder til at beskytte os. Jeg har lagt mit liv i Kiles hænder, og hun så mig berettiget til at komme tilbage til livet, da jeg forlod det," fortalte han hende, komplet ærligt. Han havde intet imod at fortælle alt om sig selv, han var ikke den hemmelighedsfulde type, og han sagde normalt tingene som de var.

En lille strategisk tænken igennem fik ham frem til en god plan, i tilfælde af, at det blot var de to, der skulle bekæmpe dragen. Han gned sig let om hagen, før hans blik faldt på buen. "Jeg har en mulig plan. Hvis nu jeg fjernede noget af dragens skæl, ville du så være i stand til at skyde en pil gennem det sårbare kød? Eller du bedre med dine sværd?" Spurgte han, mens han stadig tænkte planen igennem, flere gange kørte den som en bog gennem hans hoved, med en masse hvad-nu-hvis'er. Han håbede bare, at de ville kunne fjerne én af truslerne, én gang for alle.
Shadye Leverenté

Shadye Leverenté

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 179 cm

Krystal 31.07.2014 18:55
Julius' ord overbeviste kun Shadye yderligere om, at dødsgudinden måtte have sendt ham. Det var skæbnens vilje, at de befandt sig i norden på dette tidspunkt og havde mulighed for at nedlægge dragen.
"Mit navn er Shadye Leverenté, og jeg tjener selv Khile." fortalte hun englen. Det med, at han var vendt tilbage fra døden undrede hende ikke nær så meget, som det ville have undret den typiske krystalisianer. Hvis gudinden havde besluttet sig for at lade ham få en chance mere, måtte hun have haft en grund til det.

Tænksomt lyttede hun til hans plan og nikkede tøvende. "Mine forgiftede pile er mine bedste våben, men der skal adskillige af dem til at gøre det af med en skabning som en onyksdrage. Hvis vi kan få nogle magikere til at slutte sig til os.."
Bag dem faldt en brændene bjælke mod jorden med et brag. Hesten ved Shadyes side, der allerede havde stået uroligt og trippet, udstødte en skræmt vrinsken, rev sig løs fra hendes greb og galloperede bort.
Hun så efter den og håbede, at den ville være i stand til at finde tilbage til sin landsby. Hun bebrejdede den dog ikke - ilden og lugten af drage, var nok til at drive de fleste dyr til vanvid.
Shadye Leverenté

Profiltekst - Billede
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Blæksprutten, Helli
Lige nu: 3 | I dag: 9