Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 06.07.2020 21:30
Maelas egne ræveører var så godt som skjult bag den røde manke, og man kunne næsten tage hende for en menneskepige, var det ikke for halen, der stak ud under koften. Lige nu hang den lidt, for hun var ikke helt sikker på, hvordan Cedrik havde det med sin nye skikkelse. Det var ikke helt nemt med det magi der.. men han plejede jo at være så god til det!

Nervøst så hendes store brune øjne op i hans, og et øjeblik var det eneste hun kunne koncentrere sig om, at han rørte ved hende, hvilket fik varmen til hastigt at brede sig i hele hendes krop. En lille forvirret rynke begyndte dog at komme til syne mellem hendes bryn, der var lige så orange som resten af håret. Øjen.. bryn? Det var bestemt ikke, hvad hun havde forventet, han ville spørge om.

Meget forsigtigt rakte hun op med hånden og strøg et par af hans pjuskede hårlokker til side. Derefter nikkede hun, bidende sig selv en smule i læben, inden hun konstantede: "Ja.. der er er øjenbryn.." 
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 24.07.2020 12:39
Det burde ikke undre Cedrik, men som de stod og så hinanden i øjnene kunne han ikke lade vær med at tænkte på hvor smuk Solfregne faktisk var, hvis hun engang fandt sig en mage ville han eller hende være utroligt heldig! Især med hvor hjælpsom og venlig Maela var, hun var tydeligvis fantastisk.
Det bredeste og gladeste smil bredte sig over Cedriks læber som en næsten livslang drøm gik i opfyldelse. "Åh jeg kunne kysse dig!" yippede han glad som han slog armene omkring hende for at dreje rundt med hende i sin favn.

"Jeg har længe ønsket at prøve at have øjenbryn! Der er så mange ting folk kan sige med dem, du ved lidt som med halen eller ørene, men det har folk noget svære ved at forstå" plaprede Cedrik stor smilende åh hvor vil hans ven Dal blive overrasket næste gang de ses!

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 28.08.2020 20:47
Maela forstod ikke det med øjenbrynene, men pludseligt blev hun grebet og svunget rundt i luften. Hendes hjerte bankede så hårdt, at hun troede det ville ryge ud gennem hendes bryst, og der gik et par øjeblikke før hans ord trængte helt ind til hende.

Ville han .. kysse hende!?

Hun var ganske ildrød i kinderne, men mentalt klar på sit første kys, da han i stedet begyndte at snakke videre om øjenbrynene, og det langsomt gik op for hende, at det bare var noget han havde sagt. Åh, hun følte sig dum.
Forlegent så hun ned mod jorden, men kunne ikke rigtig undlade at smile af hans begejstring.

"Hvordan siger man noget med sine øjenbryn?" Spurgte hun, lidt uforstående.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 06.09.2020 14:21
Cedriks ører lagde sig halvt ned som Solfregne så ud til at virke forlegen over noget? Dog snakkede hun kort efter så helt skidt var det nok ikke!
"Du ved! Ting som at være overrakset?" han løftede først det ene øjenbryn og så det andet. Det så nok lidt sjovt ud for han havde ikke ligefrem ret meget øvelse i det. "spøgeful" han førsøgte at vrikke øjenbrynene op og ned. At det også var noget folk gjorde med sjofle tanker sagde han dog ikke, hvis hun vidste det så vidste hun det.
"Sådan nogle ting!" smilede han så og plantede et kys på hendes pande "Så tak for at hjælpe mig med at kunne have øjenbryn ind i mellem!" 

Cedriks smil strålede stadig "Du må sige til hvis jeg kan gøre noget for dig Solfregne, jeg skylder dig meget efter det her!" 

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 04.10.2020 09:50
Maela skyndte sig at slå tankerne omige rødmen med, at det var noget der skete, når hun forvandlede sig?
Hun begyndte at grine lidt, da han bevægede øjenbrynene – det var ikke noget, hun havde tænkt  kysset, der alligevel ikke var sket, ud af hovedet, men hendes hjerte blev ved med at banke så højt, at hun var bange for, at Cedrik ville høre det. Kunne hun mon bortforklare sin kraftspecielt meget over, og hun vippede med et par gange op og ned med sine egne. Måske skulle hun begynde at tænke mere over det?
”Åh .. det klarede du jo helt selv! Sagde hun, helt forlegent, da han kyssede hende pande. Åh nej, hvorfor var han dog også så sød?
”Du har også gjort meget for mig .. du hjalp mig jo med at finde et sted at bo!” Protesterede hun lidt, uden helt at kunne skjule det store smil, der var begyndt at danne sig på hendes læber. ”Hvor længe bliver du i byen denne gang? Tilføjede hun spørgende, lidt håbefuldt.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 06.10.2020 15:37
Cedrik viftede afvisende med hånden, et strålende smil på læberne. "Pish posh! Du gjorde det meget nemmere! Du må gerne tage imod tak når du får det" klukkede han varmt og rodede i hendes røde hår. "Det er ikke så farligt som det virker" lød det med et blink.
Hun var utroligt kær hvem end der fik hende som kæreste en dag ville være utroligt heldig.
"Åh! men du havde brug for et sted og jeg kendte en? Men jeg er glad for at det virkede!" I hans hoved havde han ikke gjort mere end alle andre ville, men ærligt så var det nok endt heldigere end for så mange andre. "Det er godt at vi kan hjælpe hinanden" strålede han.

Hendes næste spørgsmål fik ham dog til at stoppe og se tænksom ud et øjeblik. "Hmm, lidt tid tror jeg? Jeg har ikke tænkt så meget over det, men mellem en uge og en måned tror jeg?" Han sendte hende endnu et smil. "Har du da noget du gerne vil have mig med til?"

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 02.11.2020 14:12
Maela var efterhånden fuldstændig ræverød i ansigtet - noget hun håbede Cedrik ville tage som en del af hendes forvandling og ikke andre årsager. Hun kunne tydeligt mærke varmen i kinderne, og hendes finger legede lidt nervøst ved en hårlok, mens et smil ikke kunne undgå at tone frem på hendes læber.

"Jeg skal prøve at være bedre til det." Lo hun. "Og ja .. godt vi kan hjælpe hinanden." Hun ville i hvert fald ikke have noget imod at hjælpe eller blive hjulpet lidt mere af Cedrik.

"Øh nej, ikke noget særligt." Fremstammede hun. "Det kan godt bare være lidt .. du' ved, man savner selskab her i byen. Og jeg kunne godt lide det vi spiste sidst, men det virker lidt trist at gå derind alene." Plaprede hun løs.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 11.11.2020 22:11
Hvorfor Maela var rød i hovet var Cedrik ikke sikker på, men i forhold til hvor glad hun virkede så kunne det ikke være en skidt ting!

Cedrik nikkede ivrigt "Præcis! Det er bedre når man hjælper hinanden" Han var selv af den overbevisning at verden blev et bedre sted når folk hjalp hinanden, det var verden ikke helt klar over endnu så man skulle stadig være lidt varsom med det.

"Jeg vil da gerne spise med dig hvis du skulle have lyst!" Strålede han, det havde været meget hyggeligt sidst. "Det kunne være meget fint at være der uden at blive afbrudt af isheksen" klukkede han varmt, det ville være rart ikke at skulle skynde sig ud derfra! "Har du nogle venner her i byen?" Lød det nysgerrigt, "For hvis du ikke ville derind alene kunne du tage nogen med?" Hun var jo så rar! så hvorfor skulle hun ikke have venner?

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 01.12.2020 16:24
Maela gyste en smule, da hun kom i tanker om maskerne, der havde forfulgt dem sidst. Generelt var byen blevet et bedre sted at leve i, nu hvor der ikke var nær så mange restriktioner - især for en halvræv, der havde en smule svært ved at kontrollere sin magi!

"Det synes jeg vi skal gøre, så!" Skyndte hun sig at udbryde. At spise sammen med Cedrik igen, ville uden tvivl redde hendes dag. Nogle gange følte hun lidt, at han var den eneste rare person i Dianthos!

Hans næste spørgsmål fik halen til at hænge en smule, og hun bed sig i læben. "Det er svært at komme ind på folk her i Dianthos.." Indrømmede hun. "Jeg føler nogle gange lidt, at jeg altid vil være hende outsideren fra skovene, og så har de svært ved at stole på mig.." Hun havde prøvet at tage mere kontakt til jævnalderende, men hurtigt havde hun erfaret, at mange forsøgte at snyde hende for de få krystaller, hun havde. Og så var der det med, at hun var halvdyr.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 11.12.2020 14:39
"Det er en aftale så!" klukkede Cedrik varmt og sendte Maela et smil "Vælger du så hvor vi skal spise henne?" Det var måske lidt tarveligt af ham at lade hende vælge, det lød ikke som hun kom ud og spise på den måde ret ofte, men det var ment som en mulighed for hende at komme ind et nyt sted! Det kunne sikkert være godt for hende.

At Maela tilsyneladende ikke havde nogen venner fik Cedrik til at rynke på brynene, det kunne han da ikke forstå hun var jo så rar!
Så ud af det blå lagde han en hånd på hendes hovede og nussede det ræverøde hår. "Du er ikke bare hende fra skoven, du er Maela, Solfregne, en fantastisk tøs der kan så meget at hun ikke selv tør tro på det!" Han sendte hende det største smil han kunne præstere, hvorefter han lænede sig frem og hviskede hende i øret "Mellem os sagt så tror jeg hun kunne have godt at tro lidt mere på sig selv"

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 13.01.2021 12:22
"Det samme sted som sidst! Uden masker denne gang!" Udbrød Maela glædestrålende, inden hun overhovedet nåede at tænke over, at der kunne være andre muligheder. Selv om hun elskede mad var hun også lidt af et vanedyr.

Desuden havde oplevelsen sidste gang været lidt presset af, at de var blevet jagtet!

Maela stivnede og blev ganske rød i ansigtet igen, da Cedrik rakte ud for at nusse hendes hår. Hun prøvede at holde smilet tilbage, mens hendes blik pludselig fik meget travlt med at observere jorden. "Åh.. jamen .. jeg skal gøre mit bedste!" Mumlede hun uden helt at vide, hvad hun ellers skulle sige til det. Hun kunne slet ikke huske, hvornår hun sidst var blevet rost sådan, og Cedriks nærhed fik hendes unge hjerte til at hamre derudaf.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 14.01.2021 12:28
"Jamen til Kyklopen med os!" Klukkede Cedrik, det var ikke fordi at det var en lang tur, og der ville nok heller ikke være alt for mange folk tilstede i kroen på det her tidspunkt. Orkisk mad var nu også lidt spændende, især hvis man var glad for kød.

"Jeg kan ikke bede om mere," klukkede han varmt, det var nok også godt hvis de snart kom ind i varmen sådan som Maelas kinder blev røde i dag! "Skal vi?" Smilede han og tilbød hende sin arm. De ville ikke få noget at spise ved at blive stående!

Gåturen til Kyklopen var ikke lang nej, og modsat sidst var der ikke nogen maskebærere der skulede eller jagtede dem.
Kroen var næsten tom, ikke andet end nogle elvere der lignede de havde et vædemål om hvem der kunne spise mest af noget mad de begge syntes så meget tvivlsomt ud.
"Hvor sulten er du Solfregne?" 

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 26.01.2021 14:03
Maela så glædestrålende på Cedrik og greb med det samme hans arm, som de gik gennem byen. Hun rankede sig lidt og rævehalen svingede muntert frem og tilbage. Det var næsten som om de var kærester, selv om hun selvfølgelig ikke kunne få sig selv til at sige noget i den retning til Cedrik.

I stedet dagdrømte hun lidt, som de gik, og småsludrede om livet i Dianthos. Den negativitet, hun havde haft om sit liv i byen, så ud til at være forsvundet som dug for solen ved udsigten til mad og selskab. Hun havde jo heller aldrig lært at være en rigtig skovræv, og hun skulle nok falde til i Dianthos. På et eller andet tidspunkt.

Manglen på maskebærere gjorde også situationen bedre, men tomheden i krostuen gjorde hende en smule ilde til mode. Elverne tog ikke den store notits af hende, men hun kunne ikke lide den mode, kroværten kiggede på dem på. "Åh.. ikke så sulten. Jeg spiste tidligere." Sagde hun, lidt spagt.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 30.01.2021 15:10
Cedrik skævede undrende til Maela som pludselig mente at hun ikke havde appetit, hvilket hans fornemmelse ellers sagde at hun altid havde.
At orken bag disken ikke så ud til at tro på at de havde penge, opdage hanræven slet ikke. "To omgange kødgryde" Smilede han det bedste han havde lært og lagde krystaller på disken, mere end nok til hvad kro mad kostede, men krystaller var vel til for at blive brugt!

"Kom kom! Det bord der passer lige til os!" lød det muntert som han hev Maela med over til et frit bord, og hvis orken ikke kunne lide dem, så syntes han om Cedriks krystaller nok til at gemme det væk. 
En ung knægt, der nok havde lidt ork i sig, og stillede to krus med skummende øl. "Til maden" forklarede han et snøft før han gik med næste tvivlsomme delikatesse, hvem havde også hørt om tudserogn?

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 04.03.2021 12:37
Maela fulgte Cedrik med store øjne. Han så ud som om han havde krystaller nok på lommen, og hun skammede sig en smule over sådan at lade ham betale. Hun håbede ikke, at han troede, at hun bare hang ud med ham for at få mad!

Tankerne blev dog hurtigt  slået ud af hovedet med lugten af kødgryde og det varme smil på den anden halvrævs ansigt, som hun tog plads ved bordet.

"Er det almindeligt, at orker laver mad?" Hviskede hun til Cedrik. Hun ville helst ikke fornærme orkerne, men alt hvad hun havde hørt om dem var, at de godt kunne lide at slå ting ihjel med deres økser, og det med tudserognen lød virkelig ikke særlig indbydende. Heldigvis duftede kødgryden godt.

Hun rakte hænderne ud mod det skummende krus. Sidste gang hun havde fået øl, havde hun ikke kunnet lide det, men hun var jo næsten voksen nu, og så måtte man drikke den slags.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 12.03.2021 13:53
Cedrik trak på skuldrene "Altså, jeg tror at de også skal have noget at spise, så det er vel praktisk at kunne lave det selv?" Han havde som sådan aldrig tænkt så meget over hvad for noget mad orker lavede. "Det kan være at nogle af de ting vi syntes er sære er meget normal hos dem?" Tysmørkedalen havde sikkert nogle gode steder for tudser, der skulle nok være rigeligt med vandløb med de bjerge!

Cedrik løftede sit krus og lod det møde Solfregnes med et stille klonk og tog en tår af den skummende bryg. "Maden i Rubinien var egentlig lidt spøjs, det er det eneste sted jeg har oplevet honningristede skorpoiner" klukkede han varmt, sødt og knasende var ikke så dårligt sammen! Måske man skulle prøve at riste nogle andre insekter i honning?

"Ooh! Det ligner vores mad!" lød det begejstret som knægten fra tidligere kom gående med to skåle hvor der stak en træske op fra en tyktflydende gryderet, der mest af alt lignede den rent var lavet af forskellige kødstykker. Meget kunne de sige om maden, men kødgruden duftede sku godt!

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 05.04.2021 11:15
Maela nikkede ivrigt. Det havde Cedrik selvfølgelig ret i.. det var bare fordi hun aldrig havde set en ork i et køkken før. Et lidt drømmende smil gled kortvarigt over hendes ansigt .. han var virkelig også bare så klog at høre på..

Hun skyndte sig at skåle med ham og tog en stor slurk af kruset, kortvarigt skærende ansigt over bitterheden. Men væsken var kølig og perlende og fik hende hastigt til at tage en ny slurk. "Honningristede .. skorpioner?" Udbrød hun med store øjne. "Er de ikke giftige?" 

Heldigvis var der hverken skorpioner eller tudser i kødgryden, der blev bragt hen til dem og Maela snusede begejstret ind. "Det lugter godt nok ikke dårligt!" Konstaterede hun og greb straks en ske. En tanke slog ned i hende og hun blev en anelse rød i kinderne igen, mens hun skottede til Cedrik .. syntes han mon, at hun tænkte for meget på mad hele tiden?
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 18.04.2021 11:06
Cedrik kunne ikke lade vær med at smile tilbage til Maela, nok var han ikke så god til historier som hans dværge ven, men det var rart at se folk blive imponeret over hvad han havde at sige! Det var jo ikke ligefrem fordi at han var bogklog, men han set en del i hans rejser så lidt havde han da lært.

Med et smil på læben blinkede han sigende med det ene øje til hende som overraskelsen stod malet i hendes ansigt. "Lige præcis!" Klukkede han kort inden han gav sig til at svare, "Altså jeg mener de knækker broden af inden den bliver ristet, men det er en meget sød og knasende oplevelse," forklarede han, hvorefter han tog et slurk mere af sit krus. Måske skulle han se om han kunne skaffe nogle flere til næste gang hans stødte på hende?

"Mmh!" Cedrik kunne tydeligt mærke hans mund løbe i vand over duften fra maden, der var noget tid siden han sidst havde fået så meget kød på en gang, så han var allerede to mundfulde inde da hans blik faldt på Solfregnes meget røde kinder. "Alt vel? Smager det ikke som du håbede?" Lød det en smule bekymret.

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 158 cm

Krystal 29.04.2021 20:12
Sød .. og knasende. Maela tænkte et øjeblik, før hun smilede strålende. "Så tror jeg måske gerne, at jeg vil prøve dem en dag.. og generelt se Rubinien. Var du længe dernede?" 
Hun havde faktisk rejst ganske meget for en pige af hendes alder, men det var mest på grund af et teleporteringsuheld, der havde sendt hende helt op til Nordkrystallandet. Heldigvis havde hun mødt en venlig Mørkelver, der kunne hjælpe hende på vej sydpå..

Cedrik valgte et godt tidspunkt at spørge bekymret ind til hende, for hun havde netop taget en ordentlig mundfuld og hun spruttede en smule, mens hun forsøgte at synke det! "Nej-nej, alt er vel! Det smager rigtig godt!" Sagde hun, mens kinderne blot blev rødere. Pokkers også, at han havde opdaget hendes forlegenhed!

Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Erforias 04.05.2021 20:41
Cedrik solede sig et øjeblik i hendes smil før han svarede hende "Det kan jeg godt forstå! De er en sjov godte! Ørkenelvere skulle også være meget glade for dem!" klukkede han, "Ikke så længe, jeg gik derned sammen med Helga hele vejen til Balzera og så tilbage igen, det var et vædemål med en ven om jeg kunne nå frem og tilbage på en hvis rum tid og det lykkede!" det havde været lidt knebent tidsmæssigt, men det var lykkedes og Dal havde da betalt for en omgang på Liljensfryd! Det var ikke ligefrem et sted han havde krystaller til at være ofte, men det kunne da være at han skulle tage Lucky med derhen? Maela ville sikkert også syntes det var spændende hvis Lucky ikke gad.
"Hvad med dig Solfregne? Har du været spændende steder?" lød det med at smil mens han så i hendes brune øjne.

"Åh det er jeg glad for at høre" Smilede han varmt, han ville få det helt skidt med sig selv hvis hun havde det skidt i hans selvskab! "Jeg husker det også som de var glad for maden sidst vi var her, det var vidst ikke gryderet dengang, men kødet duftede nu godt!" Ikke at han havde fået så meget dengang, hun havde virket så sulten så han havde givet det meste til hende. Det var jo ikke fordi at han selv gik og sultede.

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

1 1 0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli , Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 13